Phuket dag 3

29 juni 2023 - Rawai, Thailand

Phuket dag 3

Vanmorgen regende het al vroeg en nog behoorlijk hard ook, vanaf een uur of 10 werd het gelukkig weer droog, de zon heeft zich de hele dag niet laten zien
Is het voor ons een klein "ongemak" voor  mensen hier in Thailand is het veel meer dan dat.
We hebben meer dan 2000 kilometer gereden en wat we daar voor huisjes en hutjes hebben gezien was soms niet meer dan 4 palen met een dakje , al dan niet van verroeste golfplaten, echte schamele hutjes die niet bepaald bescherming tegen de regen bieden. Ik heb wel eens geprobeerd er een foto van te maken maar meestal reed de bus te hard of was ik te laat. Hadden we in Zuid- Afrika al de Townships gezien, veel krotten en krotjes bij elkaar, hier staan die hutjes overal, het kan goed zijn dat er een mooi stenen huis naast staat. Toch geven de mensen hier niet aan heel ongelukkig te zijn, het is hun lot.  Zij zorgen allemaal voor familie heel sociaal, ik heb hier dan ook geen bedelaar gezien. Het zijn vriendelijke, uiterst beleefde mensen, daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren.

Dit is onze laatste dag, Phuket is echt een strandbestemming en strand is niet zo aan ons besteed, mooi om naar te kijken maar niet om op te zitten, ze zouden er gras moeten zaaien. Eerst lezen we dus maar even de krant dan zijn we weer helemaal bij als we in Nederland landen en wandelen daarna naar een strandtent voor koffie. Af en toe valt er een druppel maar de de poncho of paraplu hebben we gelukkig niet nodig.
Over de lunch doen we lekker lang en terug in het hotel nemen we nog een duik in het zwembad. Dit hotel "Kata Palm Resort" heeft een aantal mooie zwembaden met kamers van waaruit je zo het zwembad in kan plonzen.

Het wordt tijd om de koffer alvast wat te gaan pakken, nog een laatste verhaaltje voor het blog en dan de straat op voor ons laatste diner.

Thailand is een mooi land met veel bezienswaardigheden, Ik weet niet of Thailand mijn zonbesteming zou zijn, veel te lang vliegen voor wat strand, maar deze rondreis kan ik iedereen aan bevelen. Hij was heel afwisseld.  Met elkaar hadden we een leuke club en er is geen onvertogen woord gevallen en dat is met 27 mensen toch wel bijzonder.
Morgen moeten we om half 4 's morgens op want de taxibusjes staan om 5 uur voor de deur en ook zijn we genoodzaakt om zelf onze koffers naar voren te brengen, dat valt dan weer tegen maar dat is waarschijnlijk te wijten aan de vroege vertrektijd.
Als alles goed gaat landen we om 8 uur 's avonds weer op Schiphol en zijn we weer terug in luilekkerland.

Iedereen bedankt voor het meelezen, alle reacties vonden we heel leuk, toch een klein beetje verbinding met het thuisfront.
Groeten Arno en Christien

1. Franca.:
    29 juni 2023
    Snel je bedje in zou ik zeggen om morgen fit aan de reis te beginnen. Het was een genot om al je “ verhaaltjes “ te lezen en alle foto’s waren een feestje om er zo toch een beetje bij te zijn. Goede vlucht morgen en weer veilig in Nederland aankomen.
  2. Margriet:
    29 juni 2023
    Ik heb ook het idee dat de mensen in Thailand best tevreden zijn met hun bestaan en vooral met hun saamhorigheid . Een fijn land en je hebt gelijk Christien, daar kunnen we in Nederland nog best wat van leren. Veilige thuisreis
  3. Maria en Alf:
    30 juni 2023
    So glad to hear you all enjoyed the wonderful experience of a different country like Thailand 😘 Safe travels ✈️ back home xx
  4. Laura en Rene:
    30 juni 2023
    Jullie hebben een geweldig mooie reis gemaakt! Bedankt voor de leuke verhaaltjes en mooie foto’s. Goede terugreis gewenst en tot snel. Morgen lekker samen zingen😜
    Groetjes!
  5. Nico Bouwhuizen:
    30 juni 2023
    Bedankt voor het mee laten beleven van jullie reis. Een heel fijne vlucht terug naar huis , en een fijne thuis komst.
  6. Gerry:
    30 juni 2023
    Wat een mooie en afwisselende reis is dat geweest. Ik heb genoten van je reisverslag. Chapeau omdat je ondanks het drukke programma nog tijd gevonden hebt om ons mee te laten genieten. Welkom weer terug, veel liefs. Gerry en Peter
  7. Antoinette:
    30 juni 2023
    Op het moment dat ik dit lees, ben je al weer veilig geland
    Nu lekker naar huis !!!
  8. Toine en Maria:
    1 juli 2023
    het was mooi en leuk om mee te lezen,dankjewel
  9. Garmt en Jannie.:
    1 juli 2023
    Bedankt voor alles. wij hebben onze reis ook weer beleeft.
  10. Jose Klaassen:
    31 juli 2023
    Ik heb nu pas jullie blog gelezen, (we waren dezelfde tijd op vakantie)
    Wat een herkenbare dingen hebben jullie gezien en beleefd.
    17 jaar geleden (in ons fotoboek opgezocht 😉) hadden wij bijna dezelfde reis, de eerste 18 dagen althans.
    Leuk om jullie verhalen te lezen en hoe jullie het beleefd hebben. Wij vonden het toen ook een geweldig mooi land met lieve (
    maar wel onderdanige) mensen. Inderdaad schrokken wij toen ook van de armoede die is er toch is. Terwijl je als toerist op mooie vaak romantische plekjes bent. De tegenstelling met de rijke tempels is wel erg groot. Maar al met al weer iets moois toegevoegd aan jullie belevenissen.