Bryce Canyon NP vervolg

7 juni 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

6 Juni Bryce Canyon N P.

We doen net of het zondag is, slapen uit, nou ja 7 uur is ook nog vroeg, na het ontbijt wandelen we eerst naar het visitorscenter om te kijken of we wat van ons verhaal op internet kunnen zetten. Het is nu nog niet druk. Er zijn al wel een aantal bussen met Aziaten gearriveerd maar die gaan met de gids mee. Het valt op dat zeker de helft van de bezoekers uit Azie komt, dan een heel groot deel witte Amerikanen en een handjevol Europeanen. Wat uit Europa komt is iets jonger dan wij, we zijn weer het oudst. Ook jonge gezinnen met kinderen onder de 5 want die hoeven niet naar school. Sommige staten hier hebben al vakantie, de kinderen hebben 3 maanden zomer vakantie want het is veel te warm om op school te zitten, we hebben ze gesproken uit Texas, Florida en Colorado.  Het geluk is met ons het verhaal en de bijbehorende foto’s staan erop.

Terug op de campground eerst maar een kopje koffie en dan naar Rainbow point, dat ligt aan de uiterste rand van Bryce, 16 miles verderop. We zijn vroeg dus kunnen de camper goed kwijt. In 2010 konden we hier en daar ook nog een stukje naar beneden wandelen maar dat is nu niet het geval, mooie uitzichtpunten maar de trails zijn veelal gesloten omdat ze niet overal goed begaanbaar zijn, jammer. Natural Bridge blijft onze favoriet. Onderweg zien we dat hier vorig jaar een grote brand geweest is. Tegenwoordig huldigt men het  principe dat een brand af en toe goed is voor het bos, vooral  voor de oorspronkelijke vegetatie. Andere makkelijk groeiende bomen nemen het over als er niet af en toe een brand is. Het ziet er alleen wel heel triest uit en het duurt jaren voor er weer iets staat wat op een bos lijkt. Gisteren hebben we het centrum van Bryce gezien en nu is het de buitenrand, de Hoodoo’s  die we nu zien zijn lomper maar blijven bijzonder.

De lunch gebruiken we weer op ons plaatsje op North Campground.

Tweede helft van de middag als het niet meer zo warm is wil Arno graag nog een wandeling doen die wat naar beneden gaat zodat je tussen de Hoodoo’s staat de Navajoloop. Helaas bij Sunsetpoint aangekomen blijkt het trail gesloten vanwege losse stenen, balen. Het alternatief is Queens garden, dat is eenwandeling die 600 meter hoogteverschil telt, een beetje veel, naar beneden is geen punt maar weer omhoog. We doen een klein stukje om toch het gevoel te hebben en ja het valt niet mee weer omhoog.

Het is vanavond starry night, een verhaal over de sterren bij de Lodge om 8 uur en om 10 uur staan er telescopen bij het visistorscentrum. Als we de bus willen nemen blijkt dat er geen bus meer teruggaat van de Lodge. Teruglopen in het donker vinden we geen optie omdat ons nog helder voor de geest staat dat we in 2010 onze camper bijna niet meer terug konden vinden bij de Grand Canyon. Dan maar aan de koffie. Arno gaat nog wel even naar de telescopen kijken maar ik hou het voor gezien.

In de fotomap Bryce NP komen nog nieuwe foto's.

1. Franca.:
    8 juni 2019
    Een avondje rust heb je wel verdiend Christien vind ik, wat lopen jullie wat af. Verstandig niet in het donker terug, je moet er toch niet aan denken dat je de camper niet meer kan vinden.
  2. Margriet:
    8 juni 2019
    Het blijft improviseren, dan zit het mee en dan weer tegen. Dat houdt de boel levendig en interessant
    Hier al een paar dagen code oranje, dat valt ook reuze mee, maar vandaag lijkt het wel herfst, veel wind en regen
  3. Antoinette:
    8 juni 2019
    Wat een prachtige reis en wat lopen jullie veel!
    Bij de volgende reis een fitbit om, dan ben je meteen koploper!
    Nog veel plezier samen😘😘
  4. Toine en Maria:
    8 juni 2019
    repect voor jullie conditie.Jullie verslag wordt langzaam een boekwerk. Nu nog een uitgever zoeken.
  5. Wim van Heusden:
    8 juni 2019
    Mooie kleuren en tinten en al die schakeringen. Mooi hoor. Veel natuur. Er komen bij ons veel herinneringen terug. Hier is het behoudens code oranje ook rond de 20 graden. De ene dag 17 de andere dag 22 graden. Met ongeloof lezen wij hoe veel je wandelt Arno. De maten van Achilles luisteren met ongeloof en zullen je bij terugkomst overhoren. De beste groeten van ons allemaal. Veel plezier nog.
    Groeten Wim en Joke
  6. Christien:
    9 juni 2019
    Ja, we wandelen regelmatig.
    Zeker als je dan ook nog de nodige feet omhoog moet en een afstand in miles wandelt, is dat best zwaar.