Horse Shoe Bend, Antilope Canyon en the Paria Toadstool Hoodoos.

5 juni 2019 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

4 juni Horse Shoe Bend, Antilope Canyon en the Paria Toadstool Hoodoos.

Het prettige op een basic camping is dat je ’s morgens vroeg weg bent, douchen is er toch niet bij. Eerst maar even ontbijten voor de camper met uitzicht op de Colorado. We zien aan de overkant iets wat er niet hoort, een auto. Het lijkt wel of hij omlaag is gevallen maar als ik heel erg inzoom zie ik dat hij op een klein plateautje staat, je moet maar durven. De weg naar Page gaat ook weer door de prairie en langs de Vermillion Cliffs.

Om half 8 starten we de motor, ons eerste doel is Horse Shoe Band, een uitzichtpunt, waarop je de Coloradorivier beneden je ziet stromen en deze maakt daar een bocht als een hoefijzer. In 2010 waren we er ook, toen een tippel door het mulle zand, de heuvel op en de heuvel af, op het midden van de dag, niet echt ideaal. Daar moesten we behoorlijk van bijkomen, nu zijn we beter voorbereid. Half 9 een mooie tijd, toch is het er al druk. Het geheel is wat professioneler aangepakt, mooie parkeerplaats en er is niet zoveel mul zand meer. Het blijft een prachtig punt, ook al moet je het met vele delen, de Chinese toerbussen rijden af en aan.

Antilope Canyon is het volgende wat we willen bekijken, je kan overal tours boeken maar wij gaan op de bonnefooi, kijken of er plaats is. Het is er ontzettend druk maar gelukkig is er een walkin loket voor ons soort mensen. We hebben geluk en kunnen al mee met de tour van !0.15 uur. Met een groepje van 9 en een gids gaan we de Lower Canyon lopen. De canyon is een kloof van zandsteen, die elke winter weer vol water staat en door het water zijn er de meest mooie vormen in geslepen. Bij een bepaalde lichtinval geeft dat heel verrassende beelden. We kunnen niet ophouden met foto’s maken. In de kloof is het wel en beetje file lopen, het is er heerlijk koel en wil je een foto ergens van maken, geen probleem.

Om half 12 zijn we weer buiten. Eerst Page maar eens in voor cash en de broodnodige boodschappen, ondertussen hebben we honger gekregen en onze lunch doen we bij de  Fish and Chips shop. Morgen willen we graag naar Bryce en daar ook op de camping staan, die is helaas niet te reserveren. We besluiten terug naar Kanab te rijden en weer een nacht op de RV park van J&J te gaan staan, hebben we in ieder geval fatsoenlijk internet en een goede douche. We rijden langs Lake Powell en langs de dam, deze dam slaan we over. Het landschap is weer anders, alleen het laatste deel naar Kanab is  wat geestdodend, met de prairie en aan de andere kant weer de Vermillion Cliffs alleen hebben die hier een grijs met witte kleur. Onderweg komen we nog een “kleine” wandeling tegen naar de Toadstool Hoodoos, een soort stenen paddenstoelen die zijn ontstaan door erosie. Een mooie wandeling alleen wat warm, er is totaal geen wind. Genoeg gezien en gewandeld voor vandaag, we gaan met de beentjes omhoog, daarbij komt nog dat we weer in een andere staat zitten dus ook weer een uur later leven, dat wordt morgen echt vroeg op.

NB. De vorige dagen zijn ook weer bijgewerkt, inclusief de foto’s.

1. Margriet:
    5 juni 2019
    Het blijft boeiend, onvoorstelbaar dat er zoveel diverse landschappen zijn. Gisteravond hier zware regenbuien en onweer
  2. Mimi van Erp:
    5 juni 2019
    Verdrietig bericht uit Nederland laat je ook voelen hoe ver weg je bent van elkaar.
    Jullie reis is echt boeiend. Mooie foto’s laten me meereizen
    Wat een temperatuurverachillen en wat een verschil in campings. Jullie zijn echte kampeerders. Geniet.
  3. Elisabeth:
    5 juni 2019
    Prachtige foto's, mooie kampeerplaatsen.
  4. Leo Dekkers:
    5 juni 2019
    Jammer dat ik die reis niet aan het maken ben
  5. Erna:
    5 juni 2019
    Prachtig wat jullie allemaal ondernemen! Petje af. Ik geloof goed dat je s'avonds met de beentjes omhoog wil. Groetjes.
  6. Lida:
    5 juni 2019
    Wat een geweldig mooie foto's hebben jullie meegestuurd. En de allermooiste zeker nog bewaard voor het fotoboek?!
    Jullie laten ons allemaal heerlijk meegenieten.
    En wel op tijd rust nemen hoor, anders zijn jullie straks dood op als jullie thuis komen. ;-)

Groetjes
  7. Christien:
    5 juni 2019
    Leuk te horen dat jullie ons verhaal zo meelezen, er is hier inderdaad heel veel te zien, daarom wilden we er nog eens terug. Leo, die reis maken kan altijd nog kom de route maar halen bij Arno. Groeten vanuit een zonnig Kanab, nu 9 graden
  8. Toos:
    5 juni 2019
    Iedere dag spannend wat jullie ons laten zien , blij dat ik jou (Christien ) ook even tegen kom op de foto .Ik mis ons koffiepraatje ☕️☕️
  9. Franca.:
    5 juni 2019
    Wat een prachtige foto’s en een variatie aan landschap en dat zie je dan in een paar dagen, niet te geloven.
  10. Coby:
    6 juni 2019
    Wat een prachtige foto's en boeiende verhalen.
  11. Maria en Alf:
    7 juni 2019
    Some very unusual rock formations. Enjoy your day off😃