Bright Angel Trail

17 juni 2019 - Seligman, Arizona, Verenigde Staten

17 juni Bright Angel Trail en naar Seligman Route 66.

Wanneer we om half acht de camping afrijden is hij al bijna voor de helft leeg. Vandaag willen we een stukje ( 1/6 deel) van het Bright Angel Trail lopen de Canyon in. Dat is toch een andere beleving dan boven over de rand wandelen. Eerst een plekje voor de camper zoeken, een waar we de bus kunnen pakken naar het beginpunt van het trail. Dat wordt Market Plaza, ik weet niet of we daar mogen staan we zijn tenslotte langer dan 22 feet maar er staan al twee campers dus sluiten we aan. Blijkt dat we vlakbij een Lodge (hotel) staan  en zien we dat we hier wifi hebben. Raar hoor geen telefonisch bereik maar wel wifi. Na nog een verhaaltje op het web gegooid te hebben en een Whats App telefoontje met Nederland pakken we de bus. Om tien voor half negen beginnen we aan onze wandeling naar beneden, we zijn niet de enige maar wel de oudste. In 2010 was de eerste restroom het draaipunt en na een uur zijn we daar weer. 1,5 mijl van het totale trail van 9 mijl naar de Colorado. Even gebabbeld met een Nederlandse jongeman die met zijn huishouden, twee jongetjes van 2 en 4 een reis van 4 maanden maakt. Hij was al zes weken in Australie geweest en nu dus Amerika. Allebei droegen ze een kind op de rug, dat was naar beneden al een toer  maar het zwaarste komt nog, je moet ook weer terug naar boven. Regelmatig even stoppen, wat drinken en eten en anderhalf uur later waren we weer boven, neem van mij maar aan dat is niet slecht voor Opa en Oma. Eenmaal boven bracht de bus ons weer terug naar de camper. Na een paar flinke koppen koffie en een opfrisbeurt gaan we richting Seligman 163 kilometer verderop.

Seligman is een plaatsje aan de route 66, van daaruit kunnen we morgen een stuk van die route rijden. Voor vandaag vinden we het genoeg, we rijden de KOA camping op, zoals altijd is het een tikkeltje gedateerd maar keurig schoon. Wat weinig bomen, helaas maar met al die campgrounds van het National Forest zijn we ook een beetje verwend. Ik draai nog even een wasje, onze vesten, die we vrijdag aan willen ruiken een beetje naar het houtvuur en dan is niet prettig. De droger hoef ik niet te gebruiken de spullen op een hangertje, de wind is zo warm, het is zo droog.

Morgen de laatste dag, woensdag moeten we de camper weer inleveren en dan hebben we nog twee nachten in Las Vegas, daar is het nu zes en dertig graden, dat zal dus niet meevallen. Vrijdag vliegen we naar huis.

1. Mario and Rere:
    18 juni 2019
    Een van de mooiste parken jullie zijn geweest met het unbelievable scenery en blijf genieten
  2. Bas en Berry:
    18 juni 2019
    Wat hebben jullie enorm veel kilometers gereden en vele kilometers gewandeld, petje af hoor! Veel gezien en prachtige foto's gemaakt van jullie reis. We hebben met plezier de reisverhalen gelezen. Wij zijn gisteren net thuisgekomen van drie weken Spanje. Een goede terugreis en tot ziens.
  3. Toine en Maria:
    18 juni 2019
    geniet nog maar kom weer goed thuis
  4. Margriet:
    18 juni 2019
    Wat een uithoudingsvermogen! Menig jongere doet het jullie niet na.
    En wat hebben jullie veel gezien, geniet er nog maar even van, hier nu ook zomers voor zo lang als het duurt, groetjes
  5. Gon en Nico:
    Hoi Christien en Arno,
    Met veel plezier jullie verslagen en foto’s bekeken vanuit onze vakantie in Frankrijk. Gaan jullie nog gokken in Las Vegas om de volgende reis te financieren? Veel succes dan en goede terugreis gewenst.
  6. Franca.:
    18 juni 2019
    Wat een reis en wat een conditie hebben jullie doe het je niet na. Het zit er nu bijna op, een heel goede terugreis gewenst en tot in Nederland.
  7. Erna:
    18 juni 2019
    Ik heb met veel plezier jullie reisverhalen gelezen. Wat hebben jullie veel gezien! Nu nog lekker gokje wagen in Las Vegas😇 Geniet nog wat dagen en een goede✈️ Naar Nederland. Groetjes, Bert en Erna😘
  8. Mimi van Erp:
    18 juni 2019
    Dank oor het prachtige reisverslag. Een enerverende reis met mooie en verdrietige momenten. Laat Las Vegas maar gebeuren, thuis wacht nu.
    Je eigen bed, je biertje, kinderen en kleinkinderen. Veilige reis terug en welkom in Etten-Leur.
  9. Christien:
    19 juni 2019
    Wat leuk dat jullie de verhalen zo meelezen en de reacties daarop. Dat is voor ons toch ook een beetje een lijntje met thuis.
    Groeten arno en Christien