Vervolg 2 Gladstone

27 juni 2017 - Gladstone, Australië

Maandag 26 juni.

Het wordt een heel rustig dagje. Een goede dag voor de was, altijd prettig wat schone kleren te hebben. Ook leg ik voor de komende dagen de campings vast, dat gaat soepeler dan ik verwacht had, daarna gaan we mee om boodschappen te doen.

‘s Middags hebben Mario en Rere wat afspraken en gaan wij zelf weer even op pad met de camper, een goede gelegenheid om weer even te testen hoe het staat met de accu.

Barney Point Beach is een strook strand, met leuke overdekte picknickplaatsen inclusief barbeques. Op dit moment heel rustig ook al is het vakantie, alleen wat grootouders met kleinkinderen. We wandelen een stukje langs het strand en later pakken we de stoeltjes uit de wagen en gaan lekker in de schaduw zitten.

Als je niet te ver naar links kijkt de reeds gesloten kool terminal en naar rechts, de aluminiumfabriek, dan heb je een mooi uitzicht over de zee, heerlijk rustig. Na verloop van tijd krijgen we gezelschap van een andere camper met het zelfde idee, alleen gaan zij midden in de zon zitten, waarschijnlijk Europeanen, rare lui hoor.

Het plaatselijke centrum verkennen we daarna, dat neemt niet zo veel tijd in beslag, Gladstone is een gemiddelde Australische stad, er staan ook hier veel winkels leeg en oude gebouwen zijn er weinig.

We eindigen de middag bij hotel de Jongh, drinken een glaasje en eten het heerlijke “dinner” dat Rere gemaakt heeft. De hele dag zijn we buiten dus als we ‘s avonds crashen op de bank is het moeilijk om de ogen open te houden. Dat lukt dus ook niet en we liggen allemaal om 10 uur op bed.

Dinsdag 27 juni.

Geslapen als een blok, dat zal wel weer tegenvallen als we woensdag doorgaan.

Rere en Mario moeten weer even op pad en wij hebben ook nog wat klusjes. Arno gaat met een emmer water de camper te lijf, op de campings mag je de auto niet wassen, nou hoeven we hem niet helemaal schoon op te leveren, only when he is changing colour zei de dame van Apollo, maar voor de zekerheid poetsen we hem toch maar een beetje op.

Na de koffie gaan we richting Boyle Island en Tannum Sands. Twee aangename kustplaatsjes met wederom mooie stranden, heel rustig. We wandelen een stukje en het valt op dat er door de gemeentes van kustplaatsen ontzettend veel gedaan wordt om de kust aantrekkelijk te maken. Ook hier weer veel picknickende mensen. Er worden overduidelijk verjaardagsfeestjes gevierd, de kinderen kunnen heerlijk rondrennen. We kopen een wrap en eten die op, op een mooi plaatsje met uitzicht op zee.

We rijden terug naar Gladstone via het  Lake Awoonga, een groot stuwmeer dat, door de Boyne rivier gevuld wordt, de gemeente heeft gedacht als het dan toch een meer is laten we er iets toeristisch van maken. Er zijn 4 soorten vis uitgezet, waaronder Barramundi en je kan er allerlei soorten watersport doen, ook is er een camping. Het is dat we een beter adres hebben met vol pension en een hele goede kok anders was dit misschien nog een optie geweest.(geintje)

Om 3 uur zijn we weer thuis en ga ik na de thee weer aan het blog. Rere gaat Tea maken (slang voor aan het avondeten beginnen), de mannen nemen een biertje en halen oude koeien uit de sloot. De buurman reikt nog even een verse lading blue salmon over het hek aan, altijd fijn zo’n buurman. Gisteren hebben we de laatste vis van de vorige zending opgegeten, heerlijk fish and chips. Vanavond komt Adriana, Rere’s dochter eten, dan nog één nachtje slapen en dan moeten we weer verder. Het zal een vreemd afscheid worden.

1. Laura en Rene:
    27 juni 2017
    Zo mooi weer, en bijzonder!
    We hebben het er zondag heel goed vanaf gebracht Christien, hoewel we jou wel misten natuurlijk :). Was een heel ontspannen en leuk optreden.
    Geniet nog lekker verder! groetjes!
  2. Mimi van Erp:
    27 juni 2017
    Jullie hebben het goed bij je broer en schoonzus. Een relaxed samenzijn, heel bijzonder. Dat blijft nog lang in je herinnering.
    Jullie beginnen een beetje bij Australië te horen, dat wordt straks weer even wennen in dat gekke Nederland.
  3. Franca.:
    27 juni 2017
    Wat gaat de tijd snel, zolang naar toegeleefd en nu zit het er al bijna op. Geloof graag dat het een moeilijk afscheid zal worden Christien, geniet nog van de laatste dag daar. Wat een mooie omgeving waar Mario woont en mooie foto's, Arno staat er heel ontspannen op, hij heeft het duidelijk naar zijn zin, is natuurlijk ook de bedoeling. Veel groeten weer, Franca.
  4. Norman & Annemieke:
    Geniet nog van de laatste dagen. Liefs van de Mookies
  5. Mario and Rere:
    28 juni 2017
    This morning we said goodbye to Christien and Arno and they are on their way for the final week here in Australia.
    We had a great time and the best of memories and was better than any medicine a doctor could prescribe and also will miss the wine a clock time LOL.
    Christien and Arno enjoy the final week and have safe trip home and can not thank you enough for visiting us and coming all this way.

Miss you both Mario and Rere xxx