Bangkok dag 2

12 juni 2023 - Tak, Thailand

Bangok, dag 2

De jongelui moeten heel vroeg op want die gaan een fietstocht maken door een oud gedeelte van Bangkok, voor ons als "oudjes" is dat een minder goed idee en even rustig aan is wel fijn, eerst maar eens uitslapen, de afgelopen dagen waren behoorlijk vermoeiend en er komt nog veel wat ook de moeite waard is.
Na een rustig ontbijt gaan we wandelen, met zijn tweeen heeft dat ook wel iets, kijken hoe ver we komen.
Gisteravond hebben we van verre de Golden Mount gezien, een tempel, het woord zegt het al, met een mooie gouden punt gelegen op een rots. We lopen in een keer goed,  langs heel veel armoedige huisjes, wat zijn wij toch verwend, en komen rond half 12 bij de tempel aan , het is er rustig, je kunt voor 100 baht naar boven naar de top wandelen maar met deze warmte is dat geen goed idee voor Europeanen, ook heeft Arno zijn korte broek aan en dat mag niet ,gisteren hebben veel mensen bij het koninklijk paleis een olifantenbroek gekocht, een broek met olifantenprint die je over je korte broek aan kan doen, keurig gekleed is een teken van respect.
Half 2 zijn we weer terug en gaan we weer eens proberen wat tekst en foto's op het blog te zetten, het lukt niet tot grote ergernis van Arno maar uiteindelijk ligt het aan de wifi van het hotel.
Ondertussen komen de anderen terug, met mooie verhalen over de fietstocht, de fietsgidsen hebben soms met gevaar voor eigen leven hen door het verkeer geloodst en daarna hebben ze geluncht.
Na nog even in het zwembad te hebben gelegen moeten we ons klaarmaken voor de avond, om 4 uur staat de bus voor en brengt ons naar het Bayoke hotel, deze heeft een skytower van 79 verdiepingen en bovenin een draaiend uitkijkplateau waar we Bangkok van bovenaf goed kunnen zien. Als we uitgedraaid zijn gaan we een paar verdiepingen lager dineren in een soort All You can eat restaurant, voor elk wat wils, ik heb me tegoed gedaan aan de Sushi, heerlijk verse vis.
Na afloop nog een rondje op het Skydeck en toen met de lift naar beneden , er was markt dus genoeg te zien, vooral veel kleding en souveniers, Gerda koopt een leuke jurk waar ze ook de tempels mee in mag. Half 9 haalt de bus ons weer op. Er zijn nog wat jongelui die nog even naar Backpackersstreet willen, dat kan maar dan moeten ze wel zelf weer met de Tuktuk terug, geen probleem. Wij gaan naar het hotel, morgenvroeg om 7 uur rijden we weer aan en de koffers moeten gepakt worden. het was weer een mooie dag.

1. Franca.:
    14 juni 2023
    79 verdiepingen, ik moeten niet aan denken, maar jullie zijn niet bang uitgevallen. Het eten klinkt weer heerlijk! Ben benieuwd naar morgen, vroeg uit de veren, moet kunnen voor die sportievelingen.
  2. Mimi van Erp:
    14 juni 2023
    Gelukkig zijn er wat verschillende activiteiten, zodat de groep kan kiezen. Fietsen doe je straks maar weer in Etten Leur.
    Mimi
  3. Margriet:
    14 juni 2023
    Fietstocht hebben we toen wel gedaan, spannend en leuk, we hebben ook in dezelfde toren gegeten met prachtig uitzicht over Bangkok.
    Ik vind Bangkok een fascinerende stad, het wordt nog veel meer genieten. Groetjes
  4. Toine en Maria:
    14 juni 2023
    na zulke inspanningen ben je toe aan vacantie.gr. toine en maria
  5. Erna Postema:
    14 juni 2023
    Heel verstandig ff je eigen plan trekken. Er is toch volop te zien en te wandelen. Eten klinkt allemaal lekker. Zeker de vis 😋.
  6. Lida:
    16 juni 2023
    Als ik het goed begrijp, zijn Gerda en Twan de jonkies. En Thijs ook?
    Is een olifantenbroek chique genoeg om de tempel in te gaan?
    (Je benen zijn dan in elk geval niet zichtbaar.)
    79 verdiepingen hoog zal een geweldig uit zicht zijn, doet me denken aan Seattle waar wij ook in de Space Needle geweest zijn, met ook zo’n geweldig uitzicht.
    En voor de sushi had ik zeker ook meegewild.😉
    Wat brengt jullie morgen? Ik ben benieuwd.
    Groetjes