Phuket

28 juni 2023 - Rawai, Thailand

Geen wakeupcall of wekker vandaag, ook wel eens heerlijk, toch zitten de meesten van ons om 9 uur aan het ontbijt. 3 hele dagen om zelf in te vullen. Helaas de zon schijnt niet.
Ping vertrekt vanmorgen naar Chang Mai om zoals hij dat zelf zegt: te stofzuigen, gras te maaien en de auto naar de garage te brengen, Arno en Ik zwaaien hem uit.

Als we de de straat  op lopen begint het te druppelen en die druppels gaan heel snel over in een stortbui, na een kwartier is het weer een beetje droog en lopen we door richting strand. We drinken koffie in een strandtent waar ook de 2 Keesen met hun vrouw zitten, die gaan straks naar een Thaise kookcursus in het hotel, alle vier een ander gerecht.
Even later lopen ook Twan, Gerda en Thijs binnen en nog later Andre en Anja. Hebben we het heel lang droog gehouden deze vakantie, vandaag is het minder gunstig, het lijkt wel of Ping de zon heeft meegenomen, de regen valt bij bakken uit de lucht.
Arno en ik stappen op een gegeven moment op, kopen een poncho bij de dichtsbijzijnde Minimart en lopen terug, zo blijven onze kleren nog een beetje droog, onze schoenen zijn toch al nat. Vlak voor het we bij het hotel zijn eten we nog wat, een Thaise omelet met kip.
Waren onze vorige hotels nogal internationaal en onpersoonlijk, dit hotel heeft duidelijk Thaise invloeden, zowel buiten, als op de kamer.
Voor de kamers op de begane grond loopt een lange vijver met voor iedereen zijn eigen stenen bruggetje, in de vijver zwemmen allelei koikarpers heel leuk om te zien.
Dit is wel een relaxdag dus nemen we het ervan, Arno leest wat en ik schrijf in mijn blog, daar is het gisteravond niet meer van gekomen. De zon zien we helaas niet meer.
De jeugd heeft het voornemen om vanavond het uitgaanscentrum van Phuket te gaan bekijken, wij gaan straks een gezellig restaurantje opzoeken en daarna met de beentjes omhoog.