Krabi 2

25 juni 2023 - Ao Nang, Thailand

Krabi 2

Ook vandaag hebben we een vrije dag, hoe zullen we die eens opvullen Er zijn nu meer mensen die bij het hotel blijven dus het is aankijken of er wel genoeg bedjes zijn bij het zwembad.
Moeder en dochter gaan nog een excursie doen, die twee zijn heerlijk sportief, ze gaan kayakken in de mangrovebossen, ze zijn de enigen. Bij het kayakken komen ze nog wel een andere groep tegen van een singlereis van de ANWB, zij hebben vooral de eilanden bezocht. De laatste keer dat Arno gekayakt heeft was in een ver verleden en ook geen groot succes. Dus nee dank je wel, wij passen.
Wij gaan na het ontbijt weer naar onze kamer met balkon dat heerlijk in de schaduw ligt omdat hij omgeven is door groen. Eerst maar even rustig de zaterdagkrant lezen, het is goed donderen in Rusland we hadden geen idee. Meestal is het te warm op het balkon maar nu is het lekker, wel goed insmeren met Deet.
Tegen elven trekken we de schoenen aan en wandelen naar dat koffietentje met die lekkere cappucino en het mooie uitzicht, we blijven een uurtje en gaan daarna op zoek naar een goede lunchplek. Het wordt een Indiaas restaurant, eergisteravond liepen we daar langs maar hadden al gegegeten, dus jammer voor de jongeman die buitenstond. Ik vertelde hem dat maar hij was niet voor een gat te vangen en verzekerde me dat hij ook heerlijke toetjes had. Nu werd het een clubsandwich, heel smakelijk. Het blijft vreemd te zien hoeveel personeel er is, een knul praat ons binnen, twee bedienen ons en er staan er ook nog 2 in de keuken. We zijn eerst de enige klanten maar gelukkig komen er als wij klaar zijn nog 6 meisjes binnen. Onze rekening is 600 baht(15 euro) eten inclusief een grote bier.
Na terugkomst bij het hotel gaan we weer zwemmen, er zijn 2 baden en in een kan je baantjes zwemmen , dat doen we maar want echt inspannen doen we hier niet bij 33 graden. Op zo'n vrije dag hobbel je toch met deze temperaturen van maaltijd naar maaltijd.
Vanavond is er nog een gezamelijke maaltijd geregeld waarbij ook Ping en Natjeh nog aanwezig zijn, Natjeh vliegt morgen  naar Bangkok, Ping reist nog met ons mee naar Phuket om dan de volgende dag terug te vliegen naar Chang Mai waar hij woont om zoals hij dat zegt: vrouw te zien  groetje doen aan schoonmoeder en envelopje geven...drama.
De essentie van het leven hier in Thailand is toch, geen werk, geen eten,dus het zien van vrouw en kinderen is pure luxe, Je moet vooral zorgen dat er brood op de plank komt, zeker na de Covid is iedereen daar goed van doordrongen. Een maandloon voor een Thai is gemeiddeld 350 euro per maand, geen vetpot, vaak moet er ook nog familie van onderhouden worden (schoonmoeder).
Morgen gaan we weer verder, de koffers gaan weer vooruit in de boedelbak, voor ons zal er een kleinere (smallere) bus klaarstaan. De Thai zelf, jong of oud maakt niet uit, reizen graag in een Discobus, van binnen en van buiten kermis, onze bus is heel saai.
In de avond om 7 uur hebben we nog een gezamelijk diner want de dagen in Phuket mag iedereen zijn eigen ding doen.
Heel gezellig , een internationaal buffet, champignonnesoep, fish and chips, loempiaatjes en nog wat Thaise gerechten, ijs en fruit toe, het smaakte weer prima. Half 9 breken we op , iedereen met nog even zijn barrekening betalen, gelukkig doen we dat nu anders zou het morgen wel eens voor een grote opstopping kunnen zorgen, zo snel als het diner gaat zo langzaam gaat het met betalen maar wij kunnen daar wel om lachen. Op tijd naar bed, morgen onze laatste reisdag.

1. Margriet:
    25 juni 2023
    Wat een heerlijk land is het toch!
    De familieband is er erg sterk, de broer van onze gids toen (Tong) was gescheiden maar zijn ex woonde nog steeds bij zijn ouders.
    Bamboe groeit daar vaak in bosjes, dat is symbolisch voor de familieband.
    Wij zijn vanuit Phuket naar Bangkok gevlogen en de gids zorgde er voor dat onze bagage (veel te zwaar) gratis mee kon, die werd gelijk doorgestuurd naar Schiphol. Jammer dat jullie niet wat langer in Phuket kunnen verblijven, het was daar heel aangenaam.
    Veel personeel wil zeggen dat veel mensen wat kunnen verdienen, want inderdaad moeten ze ook voor famiIieleden zorgen. Ze kijken ook heel anders tegen prostitutie aan, het verdient! En ze vinden dat ze alleen hun lichaam verkopen, niet hun geest
  2. Mimi van Erp:
    25 juni 2023
    Er komt echt een eind aan deze reis.
    Jullie hebben grondig kennis gemaakt met dit mooie land.
    Straks thuis maar eens laten bezinken. Een geweldig verslag was het Christien en ook Arno dank voor de mooie foto’s.
    Thuis weer een boterham met kaas en aardappelen met groente van de markt.
    Veiloge vlucht naar huis.
  3. Erna Postema:
    25 juni 2023
    Christien, weer n heerlijk verslag. Wat hebben wij het dan goed hier in ons kikkerlandje.
  4. Christien:
    Margriet . We blijven hier nog tot vrijdag
  5. Christien:
    26 juni 2023
    Zeker Erna, wij wonen in luilekkerland, alleen jammer dat de meeste van ons zich dat niet realiseren
  6. Mario and Rere:
    26 juni 2023
    The Thai culture is not so bad and the people look more after each other than the western world.
    The euro stretch a little further in Thailand than at home and maybe buys you only 2 beers 🍻 in Australia ( have not bought one in 8 years)
    Enjoy the coming days and maybe you guys need a holiday to recover from this trip 😂 still some more days to soak it al in
  7. Michiel:
    26 juni 2023
    Heerlijk om een beetje te kunnen ontspannen na al die drukke dagen en mooie excursies 🤩
  8. Maria en Alf:
    27 juni 2023
    Enjoy the last few restful days. Safe travels and back to a more tolerable temperature at home xx