Phuket dag 2

29 juni 2023 - Rawai, Thailand

Phuket dag 2

Iedereen heeft rustig wakker kunnen worden en ontbijten. Het zonnetje schijnt niet te fel ,oed te doen dus.

Phuket is het grootste eiland en een provincie van Thailand, het heeft meer dan 700.000 inwoners. Phuket stad is de bestuurlijke hoofdstad en heeft bijna 80.000 inwoners. Het eiland was eeuwen geleden een belangrijke stopplaats, het lag heel gunstig op allerlei handelsroutes. De invloeden van allerlei andere volken is hier duidelijk merkbaar, vooral de Chinese.

Het groepje waar we vandaag mee op stap gaan bestaat uit 7 man/vrouw, Jan en Reina gaan ook mee Phuket stad bekijken. De taxi zet ons af in een straat met allemaal winkeltjes, het is druk druk druk. De lokale bevolking schijnt hier alleen te komen voor de aller noodzakelijke dingen verder zijn het allemaal toeristen.

Eerst maar eens op zoek naar koffie, de volgende hoek is het al raak, ze hebben lekkere cappucino.

We gaan winkeltje in en uit op zoek naar de laatste souveniers, dat blijkt nog niet zo makkelijk ,shop till you drop, veel anders is hier niet te doen.

De lunch gebruiken we in een Turks restaurant, weer eens wat anders, wraps, Turkse pizza en een lekker biertje.

Op de terugweg bekijken we nog even het Chinese grafmonument waar we vlakbij zijn uitgestapt. Thijs had nog souveniers gezien die hij toch wel graag wilde kopen, dus weer even terug. Vlakbij staat een grote Tuktuk en voor 100 Baht de man brent hij ons weer terug naar ons hotel, zo'n open karretje en dan met 70 km per uur over de weg pfft, het kan hier allemaal.

Om 3 uur zijn we terug, De jeugd wil nog graag even zwemmen in zee maar wij geven de voorkeur aan het zwembad. Als we goed en wel in het water liggen begint het weer te plenzen, het is moessontijd. Het blijkt weer dat we de afgelopen tijd ontzettend veel geluk gehad hebben met het weer, nu even niet maar gewoon rustig de krant lezen is ook wel prettig.

Morgen de laatste dag, ik hoop wel dat de zon schijnt, als we wat kunnen wandelen is het genoeg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margriet:
    29 juni 2023
    Het zit er bijna op, ik hoop dat Thailand jullie gebracht heeft wat je er van verwachtte, alvast fijne thuiswedstrijd en als jullie over moeten stappen in Bangkok en tijd hebben dan valt daar nog heel veel te shoppen.
  2. Mario and Rere:
    29 juni 2023
    Enjoy the rest of the your days and have a good flight ✈️ back and thanks for the great stories and photos and catch up when you are settled in back home
  3. Christien:
    29 juni 2023
    We vliegen morgen om 8.55 uur en stappen over in Dubai.
    20.00 uur op Schiphol.
  4. Christien:
    29 juni 2023
    Dank aan alle lezers, het was erg leuk om te lezen wat jullie van de reis vonden.
    Het gaat allemaal zo vlug en is zoveel dat als we het niet op zouden schrijven we het meeste zouden vergeten
    Groetjes aan alllen en tot ziens
  5. Peter en Rita:
    29 juni 2023
    Weer genoten van jullie reisverhalen en mooie foto`'s.
    Goeie reis terug en we komen wel een keer langs om alle foto's
    te bekijken.
    Groetjes en tot ziens. Peter en Rita.
  6. Mimi van Erp:
    29 juni 2023
    Dank Christien en Arno, dat ik met jullie mee mocht reizen.
    Veilige vlucht naar huis en hoop je snel weer te ontmoeten.
  7. Franca.:
    29 juni 2023
    Geniet nog van jullie laatste dag en morgen een goede vlucht naar huis. Het was ontzettend leuk om alles met jullie mee te maken ook al was ik niet lijfelijk aanwezig.
  8. Antoinette:
    29 juni 2023
    Ja, op het moment dat ik dit typ, liggen jullie al in bed, koffer gepakt, wekker gezet voor het ontbijt rond 5 uur!!
    Ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad, in een omgeving waar je nog nooit eerder was geweest.
    Nu, op naar Nederland. Een goede reis en dan, tot gauw. 😘😘
  9. Margot Schonewille:
    29 juni 2023
    Vandaag in een ruk jullie reis gelezen!! Alsof ik er bij was😀
    Wat een prachtige ervaring en mooie foto's 😍 weer een waardevol document er bij!
    Nu de reis naar huis en alles laten bezinken en uitrusten denk ik😉
    Goede reis naar huis✈️ 😘😘
  10. Wim van Heusden:
    29 juni 2023
    Goede reis terug en weer gauw komen trainen bij Achilles.
  11. Erna Postema:
    29 juni 2023
    Ik vond het prachtig om te lezen. Geniet nog van de laatste dag, en allemaal een goede vlucht ✈️ terug.😘