De reis

10 juni 2023 - Tak, Thailand

De reis.

Onze reis naar Thailand begint op vrijdag 9 juni, een rondreis van 21 dagen met de ANWB, een groep van 27 personen
Alhoewel we pas "savonds om 10 voor 10 vliegen zijn we toch maar vroeg van huis gegaan, het is druk op de weg. We parkeren met Parkos. voor ons iets nieuws, het moet een goed alternatief zijn voor het parkeren op Schiphol, alles gaat goed tot op 250 meter van de Qpark garage, er is markt en we moeten om. Na wat omzwervingen en een  andere kant van aanrijden komen we bij de garage, de auto parkeren we op de 1e verdieping en voor we het weten staan we op straat. Helaas gaan we daar de verkeerde kant op, de bushalte zou 400 meter verderop zijn, en aardige mevrouw loopt met ons mee door een winkelcentrum en over de markt, niet echt lekker als je loopt te zeulen met je koffer bij 29 graden.
De bus rijdt 10 keer in het uur dus lang hoeven we niet te wachten en hij zet ons netjes voor de deur af.
Onze reisgenoten, Arno's zus Gerda, haar man Twan en zwager Thijs arriveren om kwart voor zeven, we hebben niet online ingecheckt maardat is niet nodig dat heeft de ANWB al gedaan.
We vliegen met Emirats, een boeiing 777, hij zit vol.
We zitten goed en wel in de lucht en er wordt al een maaltijd geserveerd, weer eens wat anders, warm eten om half elf 's avonds.
De tussenstop is na zes en een half uur en twee uur tijdsverschil later in Dubai, het is ondertussen 10 juni.
Een kop cappucino en een wandeling is een welkome afwisseling. om negen uur begint de tweede etappe , ook een van zes en een half uur en ook hier krijgen we halverwege een warme maaltijd geserveerd. Als we aankomen is het avond in Bangkok,  reisleider Ping en assistente Natje wachten ons op, een flinke touringcar met airco brengt ons naar ons hotel Royal Princess Larn Luang.
De planning was dat bij een late aankomst het welkomstdiner een dag zou opschuiven, maar helaas om half 10 mogen we nogmaals een"warme" hap naar binnen weken, het was lekker maar 3 keer n 24 uur warm eten is te veel van het goede.
Ondertussen overlaadt Meneer Ping ons met allerlei informatie over de reis en allerlei excursies, morgen begint het bal vroeg, 8 uur voor de lobby .

1. Margriet:
    13 juni 2023
    Ha ha driemaal is toch scheepsrecht! Vroeg opstaan hoort er bij, geen uitslapen of zelf bepalen wanneer je vertrekt, wel even wennen voor jullie, maar het wordt gegarandeerd genieten
  2. Laura en Rene:
    13 juni 2023
    Een goed begin...... Veel plezier samen en lekker genieten!
  3. Wim van de Sande:
    13 juni 2023
    Denk aan je kilo's Arno!!!
  4. Monique Tromp:
    13 juni 2023
    Heel veel plezier samen! Leuk om mee te kunnen lezen over jullie ervaringen daar. Geniet er van!!
  5. Nico en Marian:
    Have a good time!!
  6. Erna Postema:
    13 juni 2023
    Leuk om te lezen. Ik denk dat jullie niet verhongerd thuis komen. Vele groetjes 💋
  7. Mimi van Erp:
    13 juni 2023
    Dat was even invoegen wat parkeren en warm eten betreft. Heeft ook zijn charme als het goed verloopt.
    Ben benieuwd naar de groep en de start van de rondreis, maar menr. Ping zal het jullie wel vertellen.
    Groet, Mimi
  8. Lida:
    13 juni 2023
    Het belooft wat! Geniet en ik geniet mee van jullie reisverslag.
    Die 3 warme maaltijden lopen jullie er vast wel af tijdens deze reis. 😉
    Lieve groet aan allen.
  9. Mario and Rere:
    13 juni 2023
    Looks all great and the blog is up and running.
    Enjoy the food and sightseeing

Mario and Rere
  10. Maria en Alf: