Goosenecks S P en Valley of the Gods

11 juni 2019 - Goosenecks State Park, Verenigde Staten

11 Juni Goosenecks Statepark en Valley of the Gods.

Gisterenavond heb ik nog even een was gedraaid, ik kwam in de wasserette en daar stonden drie heel stevige dames de was te doen voor wat wel leek een heel weeshuis. Gelukkig er was een machine vrij, nu is het omgaan met dergelijke wasmachines niet mijn dagelijks werk en daarom kwam ik er pas na drie kwartier achter dat ik het laatje waar de quarters in moeten niet alleen in had moeten schuiven maar ook nog had moeten uittrekken. Weer wat geleerd. “s Avonds kregen wij Franse buren die zonder veel voorbereiding en zonder een grote kennis van het engels op pad waren, de beroemde franse slag misschien. Ze waren op weg naar Lac Poubelle , bleek lake Powell te zijn leuk zo’n andere uitspraak.

Gisterenavond werden we gewaarschuwd dat er een grote mottenplaag was, goed ingesmeerd en met antimuggen kooltjes hebben wij niets gezien maar vanmorgen bij het starten van de camper was dat wel anders. Er kwam een hele grote zwerm motten onder de camper uit. We reden weg in de veronderstelling dat we de aanval( ze steken niet) hadden afgeslagen. Drie kilometer verderop stonden we weer aan de kant op mottenjacht, dat jagen heeft zich nog een paar keer herhaald tot in de middag, ik denk dat we er wel minstens 25 gevangen hebben.

In 2010 zijn we bij Monument Valley geweest en dat was een beetje een afknapper, met de camper mocht je het park niet in en een rondrit in een open wrakkig  karretje was ons veel te duur. Arno heeft op een blog gelezen dat de Valley of the Gods iets soortgelijks is daar mag je gratis in, die gaan we rijden. We gaan gelijk proberen of we in de buurt op de campground van het naburige Statepark kunnen overnachten. Dat lukt, Statepark Goosenecks ligt aan de rand van een canyon waardoor de San Juan Rivier stroomt, een heel kleine campground met maar 10 plekken maar je mag ook langs de rim (bovenkant van de Canyon) je camper neerzetten. We zoeken een plaatsje met een afdakje, samen met een heerlijk windje is dat voor ons de perfecte plaats. De canyon is 1000 feet diep en lijkt en beetje op Horse Shoe Bend, alleen is het water daar groen en hier bruin. Vanaf de rand van de klif kan je zien hoe hij door de Canyon meandert . Dit woestijnlandschap is ook weer het gevolg van 300 miljoen jaar geologische activiteit , stijgen, dalen en erosie. Tegen de middag staan we nog alleen op de campground maar tegen de avond wordt het voller. Ons echte doel is natuurlijk de Valley of The Gods, het is inderdaad net Monument Valley, alleen zonder toeristen, we komen op een gravelweg van 35 miles  acht auto’s tegen. De rit is een zeer avontuurlijke vol hellingen , hobbels en bobbels, helemaal gravel road. Als we daarna de koelkast opendoen valt het bier er spontaan uit. We zien allerlei rotsformaties met bijzondere namen. Na afloop rijden we nog even naar Mexican Hat, dat is een iconisch plaatje van Monument Valley. Het blijft opvallend hoeveel verschillende soorten rotsen kliffen en bergen er zijn zelfs op de afstand van maar enkele mijlen.

De verdere middag brengen we door met zalig nietsdoen, heerlijk rustig en een mooi uitzicht voor maar 10 dollar per nacht.

1. Margriet:
    12 juni 2019
    In gedachten zie ik jullie op jacht naar de motten, vermakelijk!
    Vandaag uitslagen van de examens, ik ga zo meteen op jacht naar een borrel en de geslaagde feliciteren
  2. Franca.:
    12 juni 2019
    Een middag niets doen, geloof het graag hoop dat jullie weer bijgekomen zijn en morgen weer met frisse moed verder gaan.
  3. Peter en Rita:
    12 juni 2019
    Ach een mottenplaag is weer eens wat anders dan een
    vliegenplaag op een camping in België.
    Genieten nog steeds van jullie mooie verhalen en prachtige
    foto's. Trouwens nog sterkte met het verlies van jullie vriend.
    Groetjes.
  4. Maria en Alf:
    13 juni 2019
    Gefeliciteerd met Jim. Off to Eindhoven following the family footsteps. There always seem to be the odd surprises on your trip. Before you know it the trip will be over and you head back home. Enjoy your last days😘