Van Darwin naar Cairns

7 juni 2017 - Darwin International Airport, Australië

Dinsdag 6 juni.

Toch een beetje een spannende dag, we gaan terug naar Darwin om de camper terug te brengen want morgen vliegen we naar Cairns.

Het is weer een prachtige dag en ik heb gisteren gevraagd bij de receptie of wij een uurtje later mogen uitchecken, normaal is dat 10 uur en een uurtje later zou wel fijn zijn dan hoeven we ons niet te haasten, geen enkel probleem. Om  kwart voor 7 zijn we allebei klaarwakker en kunnen we aan de gang, onze tassen moeten gepakt, alles moet er gewoon weer in, we zijn om 9 uur al klaar maar we hebben nog geen zin om te vertrekken Er is hier internet, weliswaar zeer zeer traag maar het verslag van de laatste 2 dagen nog uploaden, dus op naar het restaurantje voor het verslag, de mail en natuurlijk een lekkere  cappuccino.

Ons plan is om na 2 uur weer bij Apollo te zijn, dan is hopelijk de grootste drukte voorbij en kunnen we rustig uitleggen dat het niet echt leuk was zonder koelkast. Het is ongeveer 64 km naar Darwin dus een uurtje en dan zijn we er, toch eerst nog even naar Berry’s Springs, even nog  genieten van de rust daar. Ook daar valt ons weer op hoe bereidwillig de Australiërs zijn met goede adviezen als ze horen dat je van ver komt, zowel bij de Springs als op de parkeerplaats krijgen we goede raad. Even verderop is een klein winkelcentrum waar we lunchen.

Om 1 uur is het tijd om naar Darwin te gaan, we moeten de camper afgetankt afleveren en ook moet het toilet en de greywater tank leeg zijn, dat wordt dus een rondje pomp en en dump. Op naar Apollo, waar het wel spitsuur lijkt, iedereen lijkt op hetzelfde moment zijn camper te willen droppen of ophalen, jammer maar helaas, een stagaire loopt met ons mee en ziet gelijk al groene sneeuw, we zien ’s avonds dat ze van schrik bij het opnemen van de kilometerstand niet 211.596 maar 219.586 km heeft opgeschreven, dat zou inhouden ruim 800 km per dag ! (maakt niet uit, km’s ongelimiteerd)  Ze geeft ons snel door aan een echte medewerkster, Simone, die ons bij aankomst heel vriendelijk heeft ontvangen en op al onze vragen antwoord had. Ze kon ons zich nog herinneren en ook dat de koelkast nog niet koud was. Onze camper was net naar buiten en aan de stroom gezet, ze vond het ontzettend vervelend en ging met het dossier aan de slag.

Om een lang verhaal kort te maken: twee en een half uur later konden we richting hotel en hebben we dankzij haar inspanningen compensatie gekregen met dank aan de Darwin-vestiging, ze zal ons niet snel vergeten maar wilde heel graag dat we als tevreden klant de deur uit zouden stappen. Ze vroeg ook aan Arno of hij nu weer wat kon glimlachen, we zullen haar ook niet vergeten. Bedankt Simone, je bent goede reclame voor Apollo.

Tijd om naar het hotel te gaan, vanavond uit eten en lekker slapen in een al opgemaakt bed, yeah.

Woensdag 7 juni.

Vandaag was een wisseldag en tevens een beetje een rustdag. Onze vlucht naar Cairns was gepland voor 11.55 uur, dus we konden rustig aantutten en ruim op tijd naar het vliegveld. De tijd daar hebben we verdaan met mensen kijken, met de i-pad en de e-reader, wat een uitkomst die apparaten.

Na 2 ½ uur vliegen landden we in Cairns aan de oostkust, waar het duidelijk koeler is, 25 graden, maar dat vinden wij ook heel leuk. We hebben de koffers snel in het hotel gedropt en zijn naar het centrum en de haven gaan wandelen, zo rustig als het in het noorden is, zo druk is het hier, vooral met jongeren. Het is hier en half uur later dus ook een half uur eerder donker en dan koelt het snel af. We gaan een hapje eten en dan terug naar het hotel.

Morgenvroeg gaan we de camper ophalen en kijken af we hier dicht bij het centrum een plekje op de camping kunnen krijgen. Op dit moment is er een evenement van ”De Ironman” gaande en dat duurt tot maandag, een beetje vervelend voor ons want daar zal het nodige volk op af komen en ook al de parkeervlakken staan vol met tentjes en hekken dus parkeren in het centrum gaat het ook niet worden, kortom we zullen morgen wel zien.

1. Franca.:
    7 juni 2017
    Gelukkig de vlucht is ook weer goed gegaan, nu hopen op een camper met werkende koelkast. Kijk weer uit naar het vervolg, veel groetjes.
  2. Norman & Annemieke:
    7 juni 2017
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Hopelijk nu wel een camper met werkende koelkast! Weer veel plezier! Xxx
  3. Norman en Carin:
    7 juni 2017
    Hallo. Zo'n Iron Man evenement is wel tof, geweldig wat de deelnemers presteren. Misschien een idee om met de losse feeter het loopgedeelte mee te doen
    Hier alles oké. Groetjes, Norman en Carin.
  4. Maria en Alf:
    8 juni 2017
    You will enjoy the Ironman event in Cairns. Seeing you come from such a sportive family Continue enjoying your adventure and look forward to catching up when you reach Townsville.
  5. Mimi van Erp:
    8 juni 2017
    Gelukkig kan Arno weer glimlachen.
    Nieuwe camper, nieuwe kansen. Nu even time-out en
    dan weer verder.
    Er is vast wel een plaatsje op een camping voor jullie.