Eerste dag met de camper.

26 mei 2017 - Darwin, Australië

Vrijdag 26 mei.

Om 6 uur zijn we wakker, dat is toch al een stuk beter dan om 2 uur. Rustig pakken we alles in zetten een kopje thee, altijd fijn die koffie en theefaciliteiten hier in de hotels.

We checken uit en binnen het kwartier staan we voor de balie van Cheapa Campers, we moeten even wachten maar er is koffie en thee dus lijden we niets.

De baliemedewerkster ratelt weer in snel tempo alle verzekeringen en toeslagen op die wij volgens haar toch echt nodig hebben en ook al zijn we goed verzekerd via Nederland, inclusief de huur van een tafeltje en twee stoeltjes tikken we toch bijna 400 dollar af.

Daarna gaan we in optocht naar een ruime 2 persoonscamper, er zit zelfs een tweede zithoekje in en de voorstoelen kunnen draaien maar het meest blij worden we van het feit dat het een automaat is terwijl we op een handgeschakelde hebben gerekend.

We nemen ruim de tijd om alles na te gaan en alles wat ons niet duidelijk is dat wordt met een grote glimlach nog eens uitgelegd  en dan natuurlijk in Jip en Janneke Engels voor die oudjes uit Holland. Ja Zuid Afrika waar we zo snel als mogelijk buiten gezet werden ligt ons nog vers in het geheugen en we leren nog steeds bij.

De campervestiging ligt aan de Bruce highway die op de route die naar het Kakadu National Park gaat en om half elf rijden we de parkeerplaats af op zoek  naar een grote supermarkt, een paar gehuchten verder is het zover en slaan we proviand in voor een paar dagen, Arno haalt bier, 20 dollar voor 6 flesjes, nou dronken zal hij deze vakantie niet worden. Dat wordt afzien.

Het is gelijk al mooie natuur, de weg gaat door de Wetlands, waar in  alle meertjes en poelen door de overvloedige regen ook echt water zit, deze omgeving is zeer geliefd bij vogelaars.

We rijden 126 km tot aan Mary’s River Resort , een mooi plekje aan een rivier met krokodillen, ons wordt dan ook de raad gegeven om 5 meter uit de kant te blijven.

Ons plekje onder de bomen  is heerlijk en het grote uitpakken van de tassen kan beginnen. De kastjes zijn vol en de tassen kunnen onder de bank. Onze aansluiting voor de elektriciteit wil niet open en Arno gaat vragen bij een soortgelijke camper hoe dat moet, gewoon met lomp geweld wordt ons in het Nederlands vertelt, altijd leuk, de mensen komen uit Voorschoten en maken een combireis met Nieuw Zeeland. Wij kijken op de rivier uit maar zij kijken op een wat open vlakte uit en hebben geluk er komen 2 groepen kangeroo’s voorbij. In 2008 hebben we ze alleen maar in gevangenschap gezien of dood langs de weg , dus onze dag  kan niet meer stuk.

Nu gaan we eventjes lekker van zo’n duur biertje genieten en morgen zien we weer verder. Foto's volgen, internet als dikke str . . . !

1. Toos:
    27 mei 2017
    Zo de reis is dus weer met hindernissen begonnen dat is dus vette pech maar ga maar lekker uit eten hoor net zo makkelijk.Hier is het bier zo goedkoop dat we het aan de slakken geven.
    Mooi dat het met Mario aardig gaat .
    Hier vandaag tot 33 graden dus wij zitten op moment in de tropen wel ff wennen hoor .
  2. Franca.:
    27 mei 2017
    Ik vind de hindernissen nog al mee vallen, heb vorige keer wel wat anders gelezen. Jullie zijn denk ik wel wat gewend zo langzamer hand. Ontzettend leuk dat er net kangeroo's voorbij kwamen, beter dan krokodillen. Een biertje meer of minder mag de pret niet drukken. Geniet verder van al het moois en ik reis weer gezellig met jullie mee, veel groetjes.
  3. Guido&Lydeke:
    27 mei 2017
    leuk weerjullie versagen te kunnen lezen. Heb een mooie tijd samen!
  4. Guido&Lydeke:
    27 mei 2017
    Slordig getikt. Opnieuw: Leuk weer jullie verslagen te kunnen lezen. Heb een mooie tijd samen!
  5. Lida:
    Hoi Hoi,
    Dan zeg ik maar niets over de Erdinger, die Arno wel eens bij ons drinkt.
    Dick gaat hier net over de grens ook een flinke voorraad inslaan heb ik begrepen. In Duitsland kost een flesje maar € 0.89. En bij AH € 1.80....
    Dus geniet maar van die dure pilsjes door te nippen in plaats van een flinke slok te nemen. Leuk dat jullie de eerste Nederlanders al weer ontmoet hebben.
    Kijk je wel uit voor krokodillen??
    EN dan ook al getrakteerd op twee groepen kangaroo's!! Heb je ze vast gelegd Arno??
    Wij zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen.
    Veel reisplezier gewenst.
  6. Christien:
    28 mei 2017
    Het is allemaal geen ramp hoor en gelukkig hebben we nog wat padvindersvaardigheden, alleen vervelend dat je er weer achteraan moet. We gaan gewoon verder.
    Bedankt voor de reacties altijd leuk te lezen hoe het in Nederland gaat. Prettige zondag allemaal het is bij jullie al net zo warm als hier.
    Groeten C&A
  7. Maria en Alf:
    Glad to hear you are enjoying the Nature in Australia
    . ALF said it is true about lots of crocodiles in the Mary River. Be careful. Next time you buy beers you have to buy a carton as it is much cheaper than just 6. Beer is also more expensive in the Northern Territory as they have stricter drinking laws due to the natives who handle the drink as well. Groetjes M&A xx
  8. Mimi van Erp:
    28 mei 2017
    Het is hier de zoveelste warme dag. Genieten en lang buiten zitten 's avonds. Jullie Ijn als rasechte kampeerders al goed onderweg. Kangoeroes en krokodillen vergezellen jullie. Je kunt vast mooie plaatjes schieten. Warme groet.
  9. Mario and Rere:
    29 mei 2017
    Van af nu zal het allemaal beter gaan en hope the camper company kunnen the koelkast repareren in Katherine en ja blijf maar van the waterkant af en rij voorzichtig met the wildlife on the road.
    veel plezier in the komende dagen en groetjes van ons.