Krabi

24 juni 2023 - Ao Nang, Thailand

Rustig opstaan is ook wel weer eens heerlijk, er kan deelgenomen worden aan een excursie met een longtailboot naar 4 eilanden om  daar te zwemmen en snorkelen, wij laten deze aan ons voorbij gaan en nemen een rustdag.
Om 9 uur ontbijten en dan Krabi bij daglicht ontdekken.
Krabi bestaat uit een lange hoofdstraat grenzend aan een strand halverwege wordt het strand onderbroken door een een landtong.
Voor ons vanuit het hotel rechts is het overwegend islamitische deel en links het meer Toeristische(heidense) deel.
we gaan eerst naar rechts, rustig wandelend want het is ondertussen al 31 graden en vinden een leuk  koffietentje met prachtig uitzicht op zee met heerlijke cappucino. Daarna kuieren we naar het andere deel, alles is winkel of restaurant en iedereen wil ons binnenpraten, de hotels liggen allemaal wat naar achteren. Tussen de middag doen we ons tegoed aan een sandwich met frites en een grote bier, om half 2 zijn we weer terug in het hotel.
We gaan een poosje zwemmen en vallen dan op een bedje onder een boom in slaap.
tegen drieen komen de anderen weer terug. Het was voor hen een heel leuke belevenis, een leuke boot, mooie Bountystrandjes en ook waren er tijdens het snorkelen prachtige vissen te zien. Er worden nog wat baantjes getrokken in het zwembad en wat gedronken in de poolbar, het is tenslotte Happy Hour. Om 5 uur is het mooi geweest en gaan we naar onze kamer, ik heb nog wat te schrijven. in de lobby staan we om 7 uur klaar om met zijn vijven te gaan eten, het wordt de (Thaise) Italiaan. Een grote pizza en een grote bier en voor Gerda een glas wijn, de pizza"s gaat op enkele korstjes na helemaal op.
Na een korte wandeling gaan we uitbuiken op onze kamer en maar eens een keertje op tijd naar bed. De enige keer dat dat gelukt is was in de Jungle Lodge.

1. Margriet:
    24 juni 2023
    In het Islamitische gedeelte zijn wij niet geweest.
    Wel sloten wij onze vakantie ook af met nog drie dagen relaxen in Phuket, dat was echt fijn
    24 juni 2023
    Snap het goed een rustdag inlassen, het verbaast me steeds dat jullie dit volhouden iedere dag zo’n programma. Maar ja je gaat daar heen om van alles te zien, nog een laatste weekje cultuur snuiven, ik geniet zo wel mee.
  3. Antoinette:
    Nog even volhoudennen dan luieren!
    Ik hoor wel van Thijs dat, wat er ook aan excursies zijn, het iedere keer perfect verzorgd is en het een nog mooier dan het anderen.
    24 juni 2023
    De laatste dagen ban deze prachtige reis en jouw indrukwekkende reisverslag.
    Het blijft genieten tot het laatst.
    EttenLeur is maar saai als jullie terug komen, maar ook rustig om lekker na te genieten.
  5. Toine en Maria:
    wereldburgers ,genietse
  6. Garmt en Jannie.:
    Voor ons zit de vakantie al weer op, voor jullie nog een paar dagen en dan is het voor jullie ook het einde in zicht.
    We hebben genoten van de verhalen en de mooie beelden, dit is perfect.
    Als jullie op Phuket zijn zullen wij aan jullie denken, het is lang geleden dat wij daar waren dit was in 1999 en sliepen we in hotel Patong Merlin.
    Volgens de T.V beelden die wij hebben gezien is deze verwoest tijdens de tsunami.
    Christien hartelijk bedankt voor de mooie verhalen, en Arno voor beelden.
    Verder een fijne reis terug.
  7. Mario and Rere:
    25 juni 2023
    Good idea to get a rest day because the two of you did very well to keep up with the itinerary
    Hope the Mosk will not wake you up 🤣 and enjoy the coming days and keep looking out for the blog and photos
  8. Maria en Alf:
    25 juni 2023
    You are both looking nice and relaxed in the photos. Even have a bit of a suntan. You can add to that as it is summer when you get home. You will have to use your story writing talents and write a book one day. Always feel as if we are there as well. Enjoy the last few days xx
  9. Lida:
    Ik snap dat jullie een rustdag hebben ingelast. Zoveel al gezien en dan elke dag behoorlijk vroeg je bed uit ontbijten, koffer inpakken en weer verder naar een volgende plaats waar weer van alles te zien is.
    En ook nu weer een leuk verhaal en mooie foto’s ❣️
    Hier is het ook warm buiten. 32 gr. Vandaag. Zelfs nu om 22,30 nog 26 gr. Ik ben blij dat het hier in huis koel is met 21 gr.