Auckland

9 maart 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

6 en 7 maart.

De reis ging volgens schema, slapen in een vliegtuig toch altijd wat lastig, maar met wat hazenslaapjes en ruim 12 uur vliegen komen we aan op onze eerste stop in Singapore deze duurt 3 uur. We gaan met een klein treintje van de ene hal naar de andere en dan is het gewoon wachten tot het volgende vliegtuig vertrekt.

De tweede vlucht is een wat minder,we zitten op een rij van drie en moeten aan onze vriendelijke buurvrouw vragen om te passeren. We praten nog wat met haar ze gaat terug naar NZ na jaren in Londen gewoond te hebben. Deze vlucht duurt 10 uur! Het is 12 uur wanneer we landen in Auckland. De bagage is er ook meegekomen, dat is altijd weer spannend. Buiten het vliegveld stappen we in de eerste taxi, we hebben geen zin om een bus naar  down town te zoeken. Het is ondertussen 2 uur 's nachts,plaatselijke tijd. Het is inmiddels 8 maart  we gaan snel naar bed.

8 maart.

Veel te vroeg wakker, Arno dan , ik heb heerlijk geslapen tot hij begon te rommelen. De 12 uur tijdverschil is niet zomaar omgezet. Het is weekend en ons hotel ligt vlak bij de haven, er ligt een groot cruiseschip aangemeerd en alle rondvaart cruises zijn volgeboekt . Wij besluiten naar Waiheke Island te gaan , 45 min met de Ferry, dat lijkt ons een goed alternatief

Een mooie wandeling naar het plaatsje vlakbij, Oneroa, een lunch heerlijk in de zon, het kan niet op. We wandelen verder naar de baai en rusten wat uit aan het strand, maar verder als met onze blote voeten in het water komen we niet . Om  5 uur nemen we de boot terug weer terug en gaan op zoek naar eten. Dat lukt vlakbij het hotel. Ondertussen merken we toch wel dat we een lange reis achter de rug hebben en gaan we naar het hotel terug.

De WiFi in het hotel is niet alles, een kwartier vrij in de lobby en verder betalen op de kamer. We stoeien nog wat met de reislogger, zoals jullie zien gaat dat nog lang niet vlekkeloos en dan is het bedtijd.

9 maart,

We hebben geslapen als een blok maar zonder wekker zijn we toch op tijd wakker. Onze eerste doel vandaag is de de Skytower, het is prachtig helder weer. We kunnen heel ver kijken en zien ook nog een skyjump en enkele meters beneden ons wandelt een dame van 82 een rondje buiten de toren , je moet maar durven. Vanuit de toren zien we de botanische tuinen en dat lijkt niet zo ver weg dus dat wordt ons volgende doel.

We gaan wandelen. Waar we niet op gerekend hebben is dat het hier erg heuvelachtig is maar dat is goed voor onze conditie. We bekijken de wintertuin en moeten wel wennen Bij ons is het nog geen voorjaar en hier is bijna alles al uitgebloeid.

Ook brengen we een bezoekje aan The Auckland Art gallery, een museum met een mooie collectie. 's Avonds eten we bij de haven, lekker een visschotel met een glaasje Pinot Gris. Het wordt hier al vroeg donker dus we gaan terug naar het hotel. Morgen vroeg op, we gaan de camper ophalen.

1. Franca.:
    Hoi Arno en Christien.
    Fijn de vlucht zit erop, nu genieten in het zonnetje aan het strand, dat moet lukken, maar er zullen nog genoeg spannende dingen komen. Verheug me er al op om dit allemaal te horen.
    Veel groetjes Franca.
  2. Guido&Lydeke:
    9 maart 2014
    Goed begin van jullie reis. Nu de foto's!
  3. Natalie:
    9 maart 2014
    Heerlijk! We zijn nu al jaloers. Niet op de vliegreis, dat is echt vermoeiend, maar lekker op het strand met je blote voeten klinkt goed. Geniet ervan!
  4. Miel:
    9 maart 2014
    Die lange reis ben je zo weer vergeten maar die eerste keer aan het strand en met je blote voeten in de Oceaan niet.
    Geniet er van.
  5. Peter en Rita:
    9 maart 2014
    Geniet er maar van. Vergeet niet uit te rusten!
  6. Bert en Erna:
    9 maart 2014
    Hoi Christien en Arno, fijn dat de reis goed is verlopen.
    Nu heerlijk genieten van de mooie dingen, zon zee en strand.
    Groetjes, Bert en Erna.
  7. Maria en Alf:
    10 maart 2014
    Sounds like all going to plan. Now we are waiting for some photos. Have lots of fun in the sun!!!
  8. Mimi van Erp:
    11 maart 2014
    Heerlijk met je blote voeten in de zee. Die lange vermoeiende reis is zo weer weggezakt. Hier is het prachtig weer. De tuinstoelen staat alweer buiten en zijn ook gebruikt.
    Hopelijk staat de camper uitnodigend op jullie te wachten
  9. Margriet:
    11 maart 2014
    Een lange vliegreis is inderdaad vermoeiend, maar slim dat je bij aankomst nog even kan relaxen. Ook hier is het mooi voorjaarsweer. Ga lekker genieten, groetjes Margriet
  10. Annemieke:
    11 maart 2014
    Leuk om jullie verslag te lezen! Geniet er maar van!
    By the way.......ik snap nu wel je verhaal over punten en komma's. Hahahaha
    Liefs van ons x