Op weg met de camper

10 maart 2014 - Paihia, Nieuw-Zeeland

10 Maart

Niet al te best geslapen we waren al om 3 uur wakker, om 6.30 uur opgestaan en om 9.30 uur waren we op weg naar de camperverhuurder. Alpha,Britz , Might, Apollo en Maui , het zat allemaal bij elkaar. Het is een drukte van belang. Een aardige jongedame geeft ons uitleg maar van technische details heeft ze geen benul. Onze camper heeft al aardig wat butsen en deuken, we proberen ze te noteren maar we het zijn er zoveel dat we er vast wel een aantal zullen vergeten. De verhuurder weet dat we goed verzekerd zijn misschien geeft hij ons daarom wel zo,n beschadigde mee dan kan hij hem daarna op laten knappen.

Om kwart voor elf waren we op pad. De camper  is voor onze begrippen niet al te groot, we kunnen elkaar niet passeren binnen maar alles zit er op en eraan. Op pad , eerst Auckland uit via de snelweg en dan verder via de Highway, die ons doet denken aan een 2 baansweg in de Franse Alpen, naar het noorden. Het links rijden is ook weer even wennen vooral bij het opdraaien van kruisingen heb je toch de neiging om naar de verkeerde kant te gaan.

Bij het plaatsje Whangarei bekijken we nog een waterval en dan rijden we door naar Paihia in de Bay of Islands. Een prachtige kust en het is gelukkig ook lekker weer. We doen nog snel wat boodschappen in een heel klein supermarktje en installeren ons op de camping.

Daar komt het echte werk, de tassen uitpakken en alles een plekje geven zodat we het weer terug kunnen vinden maar het is gelukt. We hebben voor morgen een tour naar Cape Reigna afgesproken en worden om 7.15 opgehaald dus we gaan met de kippen op stok.

1. Toine en Maria:
    12 maart 2014
    Ziet er allemaal goed uit. Geen last van claustrofobie?
    Geniet ze, groetjes Toine en Maria
  2. Mimi van Erp:
    14 maart 2014
    Elkaar niet passeren, gewoon gezellig naast elkaar blijven zitten