Reis naar Sequoia National Park

26 mei 2019 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

26 mei Sequoia NP

Het “voordeel “ van kamperen is dat je altijd vroeg op bent want er is altijd wel iemand die vroeg weg wil en dan heel graag de deuren met veel kabaal dicht slaat. Zagen we gisteren nog de zon, nu is het weer grijs en koel, hard hollen of stilstaan.

Na nog een rondje door de super gaan we op weg richting Bakersfield, het is ondertussen zacht gaan regenen, een prachtige weg door de bergen langs de snelstromende rivier de Kern. De weg is zo kronkelig dat we heel regelmatig een parkeerhaven op moeten om de lange stoet auto’s die zich achter ons heeft gevormd door te laten en dat 50 km lang. Gelukkig zijn de Amerikanen met rijden niet zulke opgewonden standjes als wij in Europa en houden ze keurig afstand. De weg loopt tussen de bergen, deze zijn begroeid met dor gras maar bij Bakersfield houden de bergen abrupt op en gaat de weg langs lege uitgestrekte vlaktes met wederom dor geel gras. Gelukkig voor ons is er ook af en toe wat variatie, een veld vol jaknikkers, deze werken nog steeds en halen dus ook nog steeds olie uit de grond, een kilometers lang veld met zonnepanelen en boomgaarden met vierkantgesnoeide bomen, eerst weten we niet wat voor bomen maar na verloop van tijd zien we ook enkele boomgaarden die te laat waren met de pluk, het blijken sinasappelbomen te zijn, deze zouden in maart al geplukt moeten zijn.

Ondertussen is de miezer van het begin overgegaan in flinke regen, en worden we letterlijk het bos ingestuurd, een flinke kronkelweg de bergen en het bos in, gelukkig is het niet druk. Onze TomTom zegt als we in Badger arriveren en nog vijftien kilometer te gaan hebben dat we een heel smalle bergweg rechtsaf moeten. Dit voelt niet goed en we rijden door, dan maar geen  Sequoia RV park waar we een reservering hebben lopen, beter safe than sorry maar wie schetst onze verbazing als we een paar mijl verderop een bord zien staan waarop  aangegeven staat dat het Resort ½ mijl verderop is. Pfft wij blij want ondertussen is het echt gaan hozen, ons plaatsje blijkt een modderige bak met aan weerszijden een houten schutting, een privéplaats, zie je het voor je? Het sanitair bestaat uit een wc met wastafel en een douche voor de hele  camping maar de elektriciteit en de wifi doen het (wel traag zoals gebruikelijk).  154 mijl zitten weer op de teller. Dit keer wordt het geen bier maar warme thee en borrel.

Als we goed en wel aan de thee zijn komt er een andere kampeerder ons waarschuwen dat er een tornadowaarschuwing is afgegeven en dat het niet veilig is om in de camper te blijven, een gezellig samenzijn met onze Canadese medekampeerders op een veilige plek (de shop) volgt, de tornado gaat langs ons af.

Vanavond gaan we nergens meer heen, de kachel gaat aan en morgen zien we wel verder, het weerbericht geeft in ieder geval aan dat het dan droog is.

NB. Kijk regelmatig voor nieuwe foto's, we zijn afhankellijk van "snelle" WiFi !

1. Mario and Rere:
    27 mei 2019
    Prachtige photo's en landschap en nu maar hopen dat het weer wat opklaard en de caravan parks improve with better WIFI and bathroom facilities
    Blijf genieten en jullie doen het weer heel goed
  2. Margriet:
    27 mei 2019
    Dank je wel weer voor dit gezellige verslag en mooie foto’s!
    Vandaag hopelijk weer droog weer
  3. Erna:
    27 mei 2019
    Het zijn weer mooie verslagen, en prachtige foto's!
  4. Antoinette:
    27 mei 2019
    Zo maak je nog eens wat mee! Ik hoop voor jullie dat de zon gaat schijnen
    Wij hebben er wel een redelijk zonnig weekend opzitten.
    Succes en fijne voortzetting van jullie vakantie! 😘😘
  5. Mimi van Erp:
    27 mei 2019
    Prachtige foto’s van death valley.
    Niet zo’n best weer begrijp ik, maar thee ipv bierkan ook wel eens lekker zijn. Mooi om jullie zo te volgen.
  6. Elisabeth:
    27 mei 2019
    jammer van de regen, we duimen voor zon. En, mooie foto's!
  7. Toine en Maria:
    27 mei 2019
    spannend om te lezen.prachtige foto's.klote weer.tornado'szeer link,voorzichtig.wereldreizigersmet lef,petje af.tot morgen.
  8. Liesbeth:
    27 mei 2019
    Voor regen, wind en kou hadden jullie niet zover hoeven gaan.... Maar een fijne reis achter en hopelijk ook nog voor de boeg! Arno, wel goed oefenen met wandelen hoor!
  9. Franca.:
    27 mei 2019
    Weer genoeg spanning voor vandaag dacht ik zo, er gebeurt ook altijd van alles bij jullie. Wat een mooie foto’s, ik kijk al uit naar het volgende verslag.