Reis en Las Vegas

23 mei 2019 - Winchester, Nevada, Verenigde Staten

Dag 1 De reis 21 Mei 2019.

We gaan op pad, 32 dagen uit en thuis, een campertrip naar een aantal natuurparken in Zuid West Amerika.

De taxi haalt ons op om 5 uur, dat wordt dus een vroegertje, bang om ons te verslapen hebben we niet zo'n goede nacht, gelukkig hebben we een eerste vlucht van 9 uur voor de boeg, kunnen we bijslapen. Een mens moet het voordeel zien waar het zit we hoeven tenslotte  niet zelf te rijden en kaartlezen is er al helemaal niet bij, ze komen langs met koffie en eten dus we lijden niets.

Geen file op de weg, dus ruim voor 7 uur arriveren we al op Schiphol.  Onze tussenstop in Chicago neemt veel tijd, eerst door Immigration, gelukkig hebben we in het vliegtuig al een formulier daarvoor gekregen zodat dat al ingevuld kon worden, scheelde weer flink tijd anders moet je het elektronisch bij een praatpaal doen en daar staan natuurlijk ook weer flinke rijen. De douanebeambte was vriendelijk, 2 handen scannen, een foto van je oog en vragen beantwoorden over wat we kwamen doen in Amerika, dan de tas van de band halen om hem vervolgens zelf 100m verderop weer op de band te zetten, de rij daar was wat langer en de dames die de labels moesten scannen kwam de stoom uit de oren, onze tassen mochten we daarom op de trolley laten staan, zij zouden ze zelf  later op de band zetten, als dat maar goed komt? Na nog een tussenstop voor de veiligheid, handbagage op de scanner konden we na ruim 2 uur  naar de gate, Las Vegas here we come.

Vier uur later landen we op Mc Cannan airport, een airportshuttle is snel gevonden, een klein houten hokje met een dame erin, we betalen 11 dollar de man en worden netjes voor de deur van ons hotel Circus Circus afgezet, ik ben zo opgelucht dat het zo probleemloos gegaan is dat ik van de weeromstuit mijn rugtas vergeet, we komen er pas achter als we al ingecheckt hebben. Pfft de adrenalinerush is behoorlijk, er zit geen vermogen in maar wel mijn medicijnen. Gelukkig hebben we wel een rekening van de taxi met daarop het nummer van de shuttle en ook onze naam, een aardige medewerker van de receptie wil wel even voor ons bellen. Een kwartiertje later komt de taxi weer voor voorrijden met daarin mijn tas, hoera.

Ondertussen is het al kwart over 8 en zijn we al 24 uur op pad, na een pizza in het hotel , en nog een kleine wandeling over de strip, het is koud en het miezert, kruipen we in ons mandje (allebei ons eigen kingsize bed) slapen is geen enkel probleem.

Dag 2 Las Vegas 22 Mei.

Geslapen als een marmot. We staan op en bekijken ons uitzicht eens goed, een blinde muur, aan beide kanten daarvan een bouwput en als klap op de vuurpijl in de verte de Trumptower, dat is lachen.

Het weer is niet al te best maar we gaan toch zonder vest op pad , eerst een ontbijt, het wordt Mac Donalds. Wie hier een croissantje en pistoletje verwacht komt van een koude kermis thuis, het wordt een scone met een burger, scrambled eggs, nog een gepaneerde burger en een flinke koffie. Onze maag protesteert een beetje.

De dag brengen we door op de strip, de hotels zien er allemaal verschillend uit, de een heeft een bijzondere fontein in de tuin , de ander een Eifeltoren en in het Venetian waan je je in het echte Venetië inclusief canals met gondels, een ritje daarmee kost net zoveel als in het echte Venetie 80 dollar p.p.

We lopen hotel in hotel uit, allemaal ontzettend grote casino’s en winkels. We zijn namelijk op zoek naar een simkaart en dat is nog geen sinecure, de ongeblokkeerde telefoon die we op al onze buitenlandse reizen meenemen blijkt te oud en onze smartphones zijn nog geblokkeerd. We worden van het kastje naar de muur gestuurd, bij T mobile proberen ze of de sim ook op mijn telefoon werkt , niks ervan maar ik ben wel bijna alle foto’s en video’s die ik met mijn camera gemaakt heb kwijt. Uiteindelijk hebben we een nieuwe telefoon gekocht , die je makkelijk aan de praat moet krijgen, helaas het is ons nog niet gelukt, wordt vervolgd.

Vandaag moeten we Cruise America bellen om een afspraak te maken dan maar proberen met mijn eigen telefoon, uiteindelijk lukt dat nadat ik me een paar keer door het slecht verstaanbare menu heb gewerkt maar ben ik wel 15 euro beltegoed kwijt.

Morgen 15.15 uur, dat schiet lekker op, niet dus daarna moeten we nog op pad.

We eten Indiaas en gaan terug naar het hotel daar hebben we prima internet op de kamer, kan dit verhaal tenminste online.

Morgen is er weer een nieuwe dag.

1. Michiel:
    Doe mijn ook zo’n ontbijtje! Veel plezier 😘
  2. Liesbeth:
    23 mei 2019
    Heel veel plezier en een goede en mooie reis en hoop dat alles verder gladjes verloopt. Groetjes Wim en Liesbeth
  3. Petra:
    23 mei 2019
    Genieten in het bijzondere/aparte Vegas, ik geniet met jullie mee.
  4. Piet Theuns:
    23 mei 2019
    Hoi Arno en Christien wij gaan een beetje meeleven met jullie tocht langs de parken rond het Colorado massief.
    Gewoon er enorm van gaan genieten . Groetjes Piet en Willy Theuns
  5. Wim van Heusden:
    23 mei 2019
    Fijne vakantie en probeer het, zonder tegenslag, van te genieten.
    Niets is perfect maar geniet van de mooie dingen. Af en toe een rondje lopen Arno, dan houdt je de moed erin. Veel plezier en veel zonneschijn toegewenst. Groetjes Wi en Joke.
  6. Annemieke:
    23 mei 2019
    Klinkt als een beetje een rommelig begin van de vakantie....maar ach als dit alles is..... die 15 euro zullen 't 'm ook niet meer doen....dus als advies: 🎶 Let it go, Let it go 🎶
  7. Annemieke:
    23 mei 2019
    En geniet lekker van al het moois!😘
  8. Peter en Rita:
    23 mei 2019
    zo te lezen een goed begin. Veel plezier verder.
  9. Marloes:
    23 mei 2019
    Fijn dat jullie reis goed verlopen is. En nu lekker genieten! Leuk om vanuit hier ook een beetje mee te kunnen genieten.
  10. Franca.:
    23 mei 2019
    Het begin van jullie reis is gemaakt, telefoon en rugtas is ook goed gekomen, maar daar schrikken jullie toch niet voor terug, jullie zijn wel wat gewend. Ga er van genieten en ik lees jullie belevenissen weer snel.
  11. Maria en Alf:
    24 mei 2019
    Well you are certainly starting your trip off with a lot of excitement. I had my excitement when we were arriving at Venice Airport by water taxi. I thought Alf had taken the wrong bag from the hotel. After a quick heart palpitation it was the correct bag. So I know the feeling.
    Look on the bright side all these things have happened now so the rest of the trip should be smooth sailing🤪
  12. Lida:
    24 mei 2019
    Hoi vakantiegangers, jullie hebben in elk geval de overtocht goed doorstaan. 😉
    Soms zit het mee en soms zit het tegen. En als dit het enige vervelende is in deze vakantie, dan hebben jullie vlg. mij niets te klagen. Laat het achter je en geniet van alles wat er op jullie pad komt.
    Veel plezier samen en het komt vast goed.
    Lida
  13. Margriet:
    24 mei 2019
    Zo dat is gelijk in het diepe geworpen!
    Van de andere kant heb jullie nu alle vervelende dingen in een keer gehad, nu maar gaan genieten
  14. Bas en Berry:
    Keep mailing......
  15. Bas en Berry:
    Keep smiling......
  16. Dick Ringelberg:
    28 mei 2019
    Christien & Arno, het is soms net als een uitgezette wandeling: het begin vinden is behoorlijk lastig, maar eenmaal op pad gaat het steeds gemakkelijker.