De camper ophalen.

24 mei 2019 - Shoshone, California, Verenigde Staten

23 mei Shoshone.

De dag begint goed, vannacht om half 3 waren we allebei klaarwakker, slapen lukte niet meer dus Arno ging zijn nieuwe telefoon maar eens terugzetten naar de fabrieks –instellingen, opnieuw opstarten geen speciale zaken instellen, gewoon bellen en zowaar hierna deed hij het ineens. Ik had mijn telefoon gisteravond uitgezet en deed deze weer aan, een harde reset en ook ik werd heel blij want ik had al mijn foto’s weer terug. Het slapen lukte daarna een stuk beter.

’s Morgens even naar de camping in Shoshone gebeld om een plaatsje te regelen en ook nog een belletje naar Cruise America om te kijken of er een eerder plaatsje voor de pickup was maar helaas kwart over drie bleef kwart over drie.

Het weer hier is op dit moment zeer vreemd, de mensen lopen hier veelal nog met hun winterjas aan terwijl het hier eigenlijk tegen de 30 graden zou moeten zijn.

Om kwart over twee vervoegen wij ons bij Cruise America, wij zijn niet alleen, een flink aantal mensen staat te wachten op hun camper waaronder behoorlijk wat Nederlanders. We  staan als 7de op de elektronische lijst, ze lopen al een half uur achter. Mopper, mopper wat duurt het toch allemaal lang , heerlijk zo'n stel bij elkaar, ik voel me helemaal thuis. De meesten moeten nog boodschappen doen en willen daarna nog een flink stuk rijden, er een stel met 2 tieners die  nog naar de Grand Canyon willen vanavond, ze hebben daar een camping gereserveerd, ik zie het somber voor ze in.

De uitleg gaat snel, het is voor ons niet de eerste keer, de tassen in de wagen en voor dat we het weten zijn we op pad, eerst  naar de Walmart, even snel boodschappen doen lukt daar niet. We hebben natuurlijk ook behoorlijk wat nodig.

We hoeven niet zo ver 100 mijl, maar gedurende de reis gaat het weer betrekken en komen we in de regen en het donker aan in Shoshone om daar te horen van een Canadees stel die van de Grand Canyon vandaan komen dat het daar veel erger had geregend, het had er zelfs gesneeuwd en gevroren, een lekker vooruitzicht.

De campingbaas geeft ons een “mooi” plekje, het is dan al bijna 9 uur en aardedonker, we zien er nu niets van, morgen gaan we het aanschouwen, het is hier in ieder geval heerlijk  rustig en morgen zien we wel weer.

Tassen uitpakken en dan nog wat eten, ik denk dat wij vannacht wel zullen kunnen slapen.

1. Margriet:
    24 mei 2019
    Heerlijk om jullie belevenissen te lezen, alleen ben ik wel blij dat de kou daar zit en niet hier. Ik kan me ook voorstellen hoe jij daar een “soort” van staat te genieten als je dat gemopper aanhoort. Aanpassen aan de omstandigheden is voor jullie geen probleem! Gelukkig doen de telefoons het weer, want dat is een serieus probleem in deze tijd. En dat je je foto’s weer hebt. Kun je ze nog ergens anders opslaan of doorsturen?
  2. Maria en Alf:
    24 mei 2019
    Don’t think the trip will be boring by the sounds of the last two entries. We arrived home today early to bed for us. Enjoy a nice glass of wine tonight🍷🍷🍷🍷
  3. Toine en Maria:
    24 mei 2019
    we hebben respect hoe jullie met sress om gaan.spannend om te lezen.fijne reis en tot het volgende verslag.gr.maria en toine
  4. Mimi van Erp:
    24 mei 2019
    Wat een drukte en geregel voordat je eindelijk gewoon op reis kunt. Gelukkig is er weer een telefoon binnen handbereik.
    Het weer is daar wat winters begrijp ik, maar jullie zonnig humeur zorgt zeker voor opklaringen.
    U even rust en lekker eten. Dan op pad. Groet Mimi
  5. Hedwig van Laanen:
    24 mei 2019
    Het blijft iedere keer opnieuw een groot avontuur! Maar daar gaat het natuurlijk ook wel om. Ik hoop zeker dat het weer voor jullie beter wordt!
  6. Elisabeth:
    24 mei 2019
    wat een gedon met telefoon, camper, regen. Bedenk: life begins at the comfort zone
  7. Christien:
    24 mei 2019
    Bedankt voor alle leuke en lieve reacties
    Het is inderdaad, ieder keer weer een avontuur en vooral om te zien of de grijze cellen nog werken maar gelukkig blijkt dat we nooit te oud zijn om te leren.
    Het is nu 7 uur , we zijn al onder de douche geweest , nu nog even ontbijten en dan op weg naar Death Valley, daar moet de zon schijnen
  8. Antoinette:
    24 mei 2019
    Hoop voor jullie de komende tijd beter weer! Een zonnetje, net als hier.
    Fijne reis.
  9. Lida:
    24 mei 2019
    Wat fijn dat de telefoons het weer doen en dat jij je foto's in elk geval weer terug hebt Christien.
    Na deze dag hoop ik dat de zon alleen maar blijft schijnen in letterlijke en figuurlijke zin voor jullie.
    Mooie reis verder.
  10. Toos:
    25 mei 2019
    Ik lig heerlijk in bed in de beekse bergen waar we ons weekend doorbrengen . Ontvoerd door oud collega’s.Heerlijk weer denk iets beter dan bij jullie.ik hoop wel dat het daar wat beter wordt en anders een truitje er bij aan hoor. Tot morgen 😘