Lake Taupo en omgeving

18 maart 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

18 Maart

Het is bewolkt als we opstaan dus haast hebben we niet , eerst nog even in de hotpools. Deze zijn gisteravond helemaal leeggelopen en vannacht weer gevuld. De pool van 38 a 39 graden vind ik wel heerlijk maar als ze warmer zijn krijg ik er hartkloppingen van.

Na het ontbijt vertrekken we naar de Huka Falls, een waterval die eigenlijk geen waterval is maar een grote stroomversnelling maar het is toch leuk om te zien.Er worden tochtjes met een jetboot op gemaakt die dan vlak voor de Falls een draai maakt van 360 graden, wel leuk niet spectaculair.

We gaan verder naar Craters of the Moon , een park waar overal stoom uit de grond komt met uitgebluste kraters en modderpoelen, ook daar hebben we weer een wandeling gemaakt ,ook naar het uitzichtpunt dus wederom lekker klimmen en dalen.

Het is over enen en we hebben gezien dat er een boottochtje gaat over Lake Taupo, het grootste kratermeer van Nieuw-Zeeland, de krater is nog steeds actief en het zou zo maar kunnen dat hij eerdaags weer uitbarst. We maken een tochtje van 2 uur en onderweg stoppen we bij de Maori Carvings, Dit zijn uitsneden in een rots die alleen vanaf het water gezien kunnen worden, mooi, je vraagt je af hoe ze daar gekomen zijn ongetwijfeld heeft de kapitein dat verteld maar de man babbelde zo veel en ook heel veel ongein dat we op een gegeven moment niet meer luisterden, ik Google nog wel eens.

Ondertussen is het gaan regen en aangezien het geen nut heeft om dan langer bij het meer te blijven, het ziet er dan gelijk ontzettend troosteloos uit, gaan we verder richting het Tongariro National Park.

1. Toos:
    19 maart 2014
    Mooie verhalen maar niet zo lelijk kijken he op de foto's
    Hi hi
  2. Mimi van Erp:
    19 maart 2014
    Wat heeft dat land veel moois te bieden. Ik geniet met jullie mee.