Chiang Mai dag 2

16 juni 2023 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai dag 2

De wekker ging vanmorgen weer vroeg af, half 8 klaarstaan, het went al aardig.
Twan is jarig, hieperdepiep, er wordt gezongen en er is taart, leuk.
We gaan een bezoek brengen aan het HD Elephant Naturepark, de medewerkers van het park halen ons met minibusjes op.
Het is een uurtje rijden, het is een drukke spits en we moeten de bergen in, na een uurtje rijden we de Happy Elephant Valley binnen.
Dit park is er een waar mishandelde  en gewonde olifanten worden opgevangen, de trip is niet de goedkoopste maar het meeste geld wordt gebruikt om olifanten vrij te kopen en ze dan op dit park nog mooie jaren te bezorgen.
Van Tay, die ons ook is op komen halen krijgen we uitleg over de gang van zaken, er is veel voedsel nodig per olifant per dag, daar komt nog bij dat een olifant een heel inefficiente spijsvertering heeft 50 % komt er zo weer uit. Het zijn vegetariers, veel van het voedsel wordt meestal gedoneerd wordt door boeren uit de omtrek , vooral groente en fruit dat door hun afwijkende vorm onverkoopbaar is.
Er worden 2 groepen gevormd , wij gaan mee met Chilly een aardig meisje maar naar later blijkt met een niet al te grote woordenschat,
ze wandelt met ons langs groepjes olifanten, geeft antwoord op onze vragen maar geeft ons niet veel informatie. Het is net of we binnen het hek van de dierentuin lopen en de gelegenheid hebben foto's te maken.
Bij terugkomst blijkt dat de andere groep , die met Tay is meegegaan een tour heeft gehad boordevol informatie en ook nog de olifanten hebben zien baden, de teleurstelling is groot, ik meld het bij Ping, als goedmakertje gaan we na de lunch met zijn allen nog naar de rivier om te zien dat 3 olifanten een bad krijgen.
De lunch die geserveerd werd was vegetarisch, ik vond hem lekker maar de carnivoren onder ons waren minder blij.
Na terugkomst hebben we een uurtje de tijd om ons op te frissen. een aantal, waaronder wij vijven, worden opgehaald voor een Thaise massage, door een soort autoTukTuk, hij lijkt op een kleine brandweerwagen met 2 banken in de lengte, die je op elk moment kan laten stoppen. Mijn voeten en benen zijn helaas bij deze hitte (35 graden)  niet erg poezelig meer en krijgen een goede onderhoudsbeurt, ook wordt aan de andere lichaamsdelen  goede aandacht besteed.
Bij thuiskomst wordt besloten dat Gerda en haar mannen met met de TukTuk naar de avondmarkt gaan en wij samen een hapje in de buurt gaan eten. We moeten morgen weer vroeg op en moeten de koffer nog pakken, het zijn lange dagen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margriet:
    16 juni 2023
    Niet nat gespetterd door de badende olifanten?
    De heerlijke massages mis ik denk ik nog het meest.
    Herkenbaar heeel vroeg opstaan, bij thuiskomst hebben jullie tijd zat om te rusten!
  2. Franca.:
    16 juni 2023
    Zo’nThaise massage kan je wel gebruiken na alles wat jullie gelopen hebben. Maar weer indrukwekkend allemaal, een reis die jullie nooit zullen vergeten. Ben benieuwd wat morgen weer brengt.
  3. Toos:
    16 juni 2023
    Heerlijk toch die Thaise massage kun je straks ook bij Oraphin laten doen zal ze leuk vinden .
  4. Antoinette:
    16 juni 2023
    Wat ik ook van Thijs begrepen had, is dat het een geweldige dag was geweest.
    Groot gelijk, even een lekkerd massage in de middag! Heb je wel nodig na al die tropen-dagen! Blijft genieten voor mij al die verhalen!
  5. Mario and Rere:
    16 juni 2023
    Your fire engine bus are like copy's from the Jeepneys in Manilla but again a nice day and it looks the weather is playing ball too
  6. Erna Postema:
    16 juni 2023
    Dat lijkt mij echt lekker na zo’n lange dag een Thaise massage.
  7. Maria en Alf:
    17 juni 2023
    An amazing trip to see how others live and their cultures. Makes you appreciate how lucky we are. 🥰 you will need a holiday when you get back home xx
  8. Henny:
    17 juni 2023
    Prachtige reis , leuk om zo met jullie mee te genieten
  9. Mimi van Erp:
    17 juni 2023
    Een welverdiende massage. Zijn er genoeg rustmomenten?
  10. Lida:
    17 juni 2023
    Na zo’n trip lijkt mij een Thaise Massage heerlijk.
    Wat brengt de dag van morgen?
    Ik kijk ernaar uit.😉