De Jungle Lodge

22 juni 2023 - Ao Nang, Thailand

De Jungle Lodge

Wederom vroeg uit de veren, half 8 vertrekken, het is dit keer niet zo heel ver rijden maar een uurtje of vier zal het zeker zijn.
De vroege planning komt omdat we vanmiddag nog een activiteit hebben.

De eerste stop voor de happyroom maken we bij een bijzonder restaurant dat van alles met  wc's en wcpotten doet, het ene toilet bereik je via een trapje en zit hoog in de boom, voordeel je hebt geen deur nodig. In de achterkant van een varken zit er ook een toilet en ook de stoeltjes in het restaurantje waren toiletpotten, dit alles in een omgeving met veel bloemen en planten. Tevens verkochten ze daar ook nog allerlei OTOPproducten, dat zijn lokale producten, in dit geval cashewnoten nog in schil en hele kleine banaantjes, vrouwenvingers, deze laat Natje ons in de bus proeven.
De normale sanitairestops doen we meestal bij een groot benzinestation. Op de benzine zit maar heel weinig winst maar bij dit concept heeft de eigenaar PTT een groter perceel waar meerdere andere winkels staan, zo is er altijd een 7 Eleven, waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt om onze zouten aan te vullen, chips en nootjes dus. Ook is er altijd een Amazon waar we een cappucino scoren.
Is de winst op benzine maar 5%,  van de andere zaken ontvangt de eigenaar 30%. Keurige toiletten maken de zaak compleet, prima geregeld.

Daarna rijden we als een speer door naar onze volgende overnachtingsplaats, dat is Khao Sok Hdden Hideway, een jungle lodge.
Eerst rijden we het National Park Khao Sok binnen, de weg leidt ons tussen hoge granieten rotsen door, die toch veelal begroeid zijn met bomen hoe veerkrachtig de natuur is kun je hier zien, de bomen groeien uit het graniet.
De lodge doet zijn naam eer aan, verscholen tussen al het mooie  groen in een parkachtige omgeving, liggen 18 a 20 tenthuisjes.
allemaal met een leuk uitzicht, ze zijn van alle gemakken voorzien, alleen is het licht een beetje weinig daarom heb ik geen gelegenheid om te schrijven. In Hua hin deed ik dat al op bed maar nu kan ik hier niet eens lezen.

De lunch staat al klaar, basic maar smaakvol. We zijn in 2 groepen gedeeld, groep 1 waarin wij zitten, moet zich haasten want wij worden om half2 opgehaald voor een tochtje over de rivier de Sok op een bamboevlot.
In een open auto met 2 lengtebanken en een luxewagen worden we naar het beginpunt gebracht, daar staan 6 tanige mannetjes op ons te wachten, aan sommige is de tand des tijd goed af te zien, geen gram teveel en geen tand meer in de mond.
Een bamboevlot, 10 lange bamboepalen met touw bijengehouden met daarop 2 gammele krukjes, ook de zwemvesten zien eruit als of ze al meerdere levens achter de rug hebben, sommige van ons gebruiken ze dus maar om op te zitten. De mannen bomen ons door de slingerende rivier met aan weerszijde mooie  bergpartijen, heel rustgevend. Halverwege moeten we eruit en een glibberige oever op, dit lukt niet iedereen zonder schrammen. Er is koffiepauze, we klauteren de berg op en stoppen bij een uitsparing in de bergwand. De mannen maken een houtvuur, koken water in een bamboepijp en al naar gelang krijgen we koffie of thee, geserveerd in een uit bamboe gemaakte beker, daarna dalen we weer af en gaan we nog een stukje verder de rivier af.
Het is bijna 4 uur als we weer terug zijn en sluiten om even af te koelen af met een plons in het kleine zwembadje, waar zojuist het trapje het heeft begeven, gelukkig regelt de baas een ander trapje en kan er toch voorzichtig in- en uitgeklommen worden.
's Avonds is er een barbeque, er is besloten om voor Ping en Natje een lied te maken cq te zingen en iedereen heeft wat in de enveloppen gedaan die aan hen worden overhandigd. Thijs heeft een speech voorbereid waarover Ping later zegt dat hij daar zeer vereerd mee is , Thaise mensen zijn niet gewend aan speechen dat is meer voor gedichten en monniken.
Om half 9 zoekt iedereen zijn tent op en omdat er weinig licht is ligt iedereen vroeg in bed.

1. Antoinette:
    23 juni 2023
    Wat zien jullie veel! Het een nog indrukwekkender dan het andere.
    Nog 1 week te gaan! !
  2. Erna Postema:
    23 juni 2023
    Prachtig allemaal wat jullie zien. Gelukkig ook nog tijd om te relaxen. Ook weer mooi verhaal en foto’s.
  3. Margriet:
    23 juni 2023
    Wederom prachtige natuurfoto’s met af en toe wat vermoeide personen erop! Ha ha die vlotten, wij mochten toen ons fototoestel niet meenemen (gevaar van in het water vallen” heel jammer we zagen toen op de oever een olifant met vijf poten!!!
  4. Mario and Rere:
    24 juni 2023
    The bamboo raft man are probably chewing the Betel leaf and is a addiction and tooth decay is one of the side effects including a higher risk of mouth cancer
    Nice eventfull day again and very nice to acknowledge your tour guides with a speech and song.
  5. Mimi van Erp:
    24 juni 2023
    Wat spannend, op zo’n bamboevlot.
    Wat een vol programma, maar zo leer je het land goed kennen.
    En dat was ook de bedoeling.
    Zonnige groet,
    Mimi
  6. Wim van de Sande:
    24 juni 2023
    Je ziet wel wat vermoeidheid op jullie gezichten... maar ja het is veek reizen en veel zien! Nog rustdagen tegoed? Veel plezier op het verdere verloop.. groetjes
  7. Christien:
    De komende dagen is uitbollen , Wim